 |
Ocolitoarea Mica, imediat dupa pasajul de la Dirste. Anul 2009. Sursa foto: Google Street View |
In 29 august 2006, de la orele 14.00, s-a deschis oficial circulației primul tronson al ocolitoarei mici a municipiului Brașov. Tronsonul are o lungime de
4,7 km și include podul peste râul Timișul Sec și pasajul din zona Dârste. De la intersecția cu Drumul Județean 103A, ocolitoarea continuă pe drumul ce trece pe lângă CET Brașov, pană la intersecția cu Drumul Național 11, spre Bacău. La eveniment au participat ministrul Transporturilor, Construcțiilor și Turismului, Radu Berceanu și secretarul de stat în Ministerul Administrației și Internelor (MAI), Mircea Toader. Cei doi au ajuns la destinație cu
elicopterul, din care au putut avea privirea de ansamblu asupra lucrării. Elicopterele cu care au venit cei doi reprezentanți ai Guvernului și alți subalterni ai lor au aterizat chiar pe asfaltul proaspăt pus, după care s-a trecut la tăierea panglicii inaugurale.
 |
Ocolitoarea Mica, in 2009, in locul in care, in dreapta, in urmatorii ani, a fost construit segmentul 2 al tronsonului, care duce catre DN11. Sursa foto: Google Street View |
„Am reușit să finalizăm acest prim tronson de ocolitoare încă mai repede decât aveam calculat. Termenul final de dare în folosință era, conform planurilor inițiale, pentru luna octombrie a acestui an. Mă bucur că am reușit să finalizăm mai devreme”, a spus, la tăierea panglicii,
primarul George Scripcaru. Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, după ce a lăudat calitatea lucrării, a spus că Brașovul se află în atenția administrației centrale de la București, importanța sa ca nod comercial fiind recunoscută.
„În data de 14 septembrie va avea loc licitația pentru stabilirea executantului ocolitoarei mari a municipiului Brașov, care se va realiza cu fonduri de la Banca Mondială, contractate în baza unui împrumut de către Guvern și se ridică la valoarea de 50 de milioane de dolari”, a spus
ministrul Transporturilor, Radu Berceanu. Importanța acestei lucrări a subliniat-o și secretarul de stat în MAI, Mircea Toader, care spune că Guvernul a înțeles că trebuie să ajute administrația locală pentru a fi realizat acest prim tronson de ocolitoare. „Este adevărat că la solicitarea autorităților locale brașovene am reușit să promovăm două hotărâri de Guvern prin care au fost alocate fonduri necesare acestei lucrări deosebit de importante pentru acest oraș”, a spus și Mircea Toader, secretarul de stat în MAI.
Citeste si: "3 decembrie 2013 - Inaugurarea ultimului tronson al Ocolitoarei Brasovului"
Lucrările la primii 7 km ai ocolitoarei mici a municipiului Brașov, primii 4 km între Dârste și Podul Zizinului, iar ceilalți 3 km reprezentând modernizarea drumului CET-ului, au fost demarate în 2005, costul total ridicându-se la valoarea de 326 de miliarde de lei. Din această sumă, 245 de miliarde au fost alocate din bugetul local, iar 115 miliarde au fost alocați, în două tranșe, de Guvern. Lucrarea, care are 4 benzi de circulație, pe o lățime de 14 metri, a fost realizată de un consorțiu de firme locale, format din Vectra și Recon, fiind folosite 60 de utilaje de mari dimensiuni și 200 de muncitori pe zi, iar în total a fost turnată o cantitate de 50.000 de tone de asfalt.
 |
Ocolitoarea Mica la intersectia cu DJ103A. Anul 2009. Sursa foto: Google Street View |
Primul tronson al ocolitoarei mici
va scoate din oraș 20% din traficul greu care vine dinspre București și merge spre Moldova și invers, dar va prelua și traficul greu care mergea pe B-dul Saturn. Tirurile care merg spre Sibiu, Tg. Mureș sau Ploiești vor reintra în oraș pe strada Hărmanului și apoi pe B-dul Gării.
„Pe această porțiune vor circula zilnic 30.000 de autovehicule de tonaj greu. Prin darea în folosință a acestui tronson tot ce înseamnă trafic greu care tranzita municipiul Brașov dinspre București spre Moldova a fost scos din oraș”, a mai spus
primarul George Scripcaru. Primele lucrări la centura ocolitoare a Braşovuilui au început în anul 2003, cu construcţia unui pasaj peste calea ferată la intrarea în oraş dinspre Predeal. Lucrările au tărăgănat până în 2005, când a inceput efectiv de construcţia drumului ocolitor de 4,7 km.
Sursa info: Buna Ziua Brasov
Comentarii
Trimiteți un comentariu