Cartierul Racadau, in timp (Galerie foto)

1916. Zona Racadau vazuta de pe Dealul Melcilor. Se observa doar citeva case linga drumul care va deveni strada Dobrogeanu Gherea.
1920. Vedere de pe Dealul Melcilor în direcția sud. In stânga fabrica de cimen, în dreapta câteva case din Noua. în plan îndepărtat fabrica de bere Dârste, în spate Carpații meridionali. Sursa foto: Arhivele Nationale Brasov - cota BV-F-00330-1-H-3-a
Perioada interbelica. Piriul care curgea pe Valea Ravadaului. Sursa foto: Staatsarchiv Freiburg W 145/4 Nr. 0822, Bild 1
Perioada interbelica. Imagine de pe Dealul Melcilor, catre Racadau si Noua. In prim plan Fabrica de ciment Portland. In rest, foarte putine cladiri. Ceva imobile in zona in care a aparut uzina Metrom. In zona unde a fost ridicata uzina de autocamionae se observa ceva cladiri care ar putea apartie uzinei Romloc / Astra. Prin cimp se observa linia tramvaiului cu abur Brasov - Satulung. Sursa foto: Staatsarchiv Freiburg W 145/4 Nr. 0854
1963. Valea Cetăţii, . Mii de oameni se îndreaptă spre locul unei competiţii de motocros. Drumul continua drept, printre terenurile pepinierei de arbori dintre Strada Tâmpei şi actualul amplasament al Şcolii nr. 4. În dreapta, pe fundal, versantul Tâmpei. Sursa foto: Gruia Hilohi
Anii 1970. Vedere de pe Dealul Melcilor, deasupra Carierei. În Răcădău, doar case. Vizibile câteva străzi: Vârful cu Dor, Tâmpei, Vasile Alecsandri, Calcarului. B-dul Muncii nu exista. Fabrica Temelia și lacul în locul căruia este astăzi Parcul Trandafirilor. De remarcat Scoala nr. 4, deja construită. În Steagu' Roșu, "formație" aproape completă de blocuri, mai puțin zona dinspre Carpatilor, stradă pe care se aflau Fabrica de Tăbăcărie Tamiv, Uzina Metrom și în capăt, Uzina de Autocamioane Steagu' Roșu. În Noua, se văd blocurile de pe Vișinului, Nucului, Prunului. Erau anii de dinaintea construirii Cartierului Valea Cetății. Case demolate, blocuri ridicate, scoli construite, lacuri asanate, străzi noi apărute și, mai târziu, fabrici demolate. Sursa foto: BOSM
29 martie 1978. Valea Racadului, inainte de a fi transformata in cartier. Pentru a fi construite blocurile de locuinte, au fost desfiintate poligonul auto, cimitirul eroilor, depozitul de ambalaje si pista de motocros. In anii 1960, aici veneau sa asiste la competitiile de motocros citeva zeci de mii de spectatori. Sursa foto: Gruia Hilohi
Aprile 1983. Strada Timpei. Casele din stinga vor fi demolate pentru a se construi blocuri in locul lor. In prim plan, in dreapta, se vede intrarea in viitorul Bulevard Valea Cetatii. In stinga, unde sint inca case, se va deschide, peste citiva ani, Bulevardul Muncii. In fundal, in dreapta, se vede blocul de la intersectia cu Strada Jepilor. Sursa foto: Brasov, orasul sufletului meu. Autor foto: Gruia Hilohi
Anii 1980. Cartierul Racadau in plina constructie. Zona verde din prim plan urma sa fie acoperita si ea de blocuri. Strada Molidului era mai mult o carare. Sursa foto: O-N-G
1985. Strada Timpei. In dreapta este in construire blocul cu 7 etaje de la intersectia cu Bulevardul Valea Cetatii. Sursa foto: Brasov, orasul sufletului meu.
1985. Drumul catre Dealul Melcilor. Zona de pietonal transformata de copii in derdelus. Casa din dreapta exista si in prezent. Sursa foto: Tiberiu Stanescu
Cartierul Racadau. Blocuri de locuinte, de pe viitorul bulevard Valea Cetatii. 28 mai 1987. Sursa foto: Agerpres

Cartierul Racadau. Blocuri de locuinte, strada Molidului. 20 martie 1989. Sursa foto: Agerpres

Cartierul Racadau. Parcul din zona strazii Macesiului. 20 martie 1989. Sursa foto: Agerpres

Cartierul Racadau. Bulevardul Valea Cetatii. 20 martie 1989. Sursa foto: Agerpres

Pietonalul din Racadau. Sfirsitul anilor (19)80. Sursa foto: Orasul Memorabil

Sfirsitul anilor 1980. Cartierul e in plina constructie. Blocurile dintre b-dul Valea Cetatii si str. Molidului inca nu sint construite. Strada Molidului e doar un drum de pamint. Strada Dobrogeanu Gherea e in curs de amenajare. Sursa foto: Orasul Memorabil
2009. B-dul Valea Cetatii, la intersectie cu str. Carpenului. Blocul din imagine inca nu este izolat termic. In fata lui o cabina telefonica, care avea sa dispara nu dupa mult timp. Sursa foto: Google Street View
2009. Locul de joaca pentru copii, din parcul Trandafirilor. Gardul viu este incomplet. O banda de pe str. Somesului este dedicata statiei de TAXI. In fundal, blocurile nu sint izolate termic, avind aspectul initial. Sursa foto: Google Street View
2024. In luna august a acestui an, locul de joaca pentru copii a fost refacut complet. Echipamentele de joaca au fost inlocuite cu altele noi.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

8 mai 1956 - S-a nascut Ioan Ghise, primar al Brasovului intre anii 1996-2004

Inainte si Dupa. Intersectiile din Brasov, cu semaforizare si cu sensuri giratorii (Galerie foto)

Brasov - Strada Iuliu Maniu, in timp