1895 - Se infiinteaza "Atelierele de Locomotive si Vagoane Brasov”, devenite apoi SC MARUB SA
- 1895 - Se infiinteaza „ATELIERELE DE LOCOMOTIVE SI VAGOANE BRASOV” cu activitate de intretinere si reparatii
- 1936 - Ia fiinta Atelierul pentru confectionat perinite la cutia de unsoare a vagoanelor de cale ferata
- 1938 - Se construieste Uscatoria pentru material lemnos necesar la repararea vagoanelor de cale ferata
- 1940 - Activitatea capata o noua organizare cand prin separare se infiinteaza ATELIERELE DE AUTOMOTOARE BRASOV – TRIAJ. Din acest moment incepe dezvoltarea activitatii de reparatie a automotoarelor (pentru transport calatori) si a locomotivelor diesel-mecanice de manevra (fabricate la firme de renume ale timpului: GANZ, MALAXA, FIAT), care circulau pe calea ferata
- 1958 - Incepe productia de piese de schimb pentru locomotive si vagoane, printre care si SABOTI DE FRANA
- 1973 - Incepe productia de masini grele pentru intretinerea caii : masini de burat nivelat si ripat linia BNRI – 85 in cooperare cu firma MATISA ELVETIA, masini de ciuruit prisma de balast MCB – 450, masini de profilat prisma de balast MP – 150, familia de utilaje automotor pentru mecanizare UAM – 215, instalatii de sudat sina de cale ferata ISM – 544, - toate dupa proiecte proprii
- 1992 – Functioneaza cu denumirea de SC MARUB SA
- 1995 – La aniversarea de 100 ani de la infiintare, apare primul automotor pe doua osii AM – 282, realizat integral (proiectare, executie) in SC MARUB SA
- 2000 – Societatea este inregistrata cu capital mixt : privat si de stat
- 2001 – Incepe reconstructia si modernizarea automotoarelor vechi pe doua osii seria 900, si pe patru osii seriile 700 si 1000 aflate in parcul CFR, simultan cu modernizarea automotoarelor germane tip LVT
- 2002 – Societatea este inregistrata cu capital integral privat. Lucrarile de reparatii material rulant sunt executate conform instructiunilor specifice CFR si normelor UIC. Pentru aceste lucrari societatea este autorizata ca furnizor feroviar de catre AFER BUCUREsTI si detine omologari tehnice feroviare pentru produsele executate. Societatea are un sistem de management calitate implementat si certificat in conformitate cu SR – EN ISO 9001 din 2000 de catre reprezentanta din Romania a organismului TÜV RHEINLAND BERLIN - BRANDENBURG
- 2003-2005 - MARUB SA incepe si finalizeaza cu succes un proiect de modernizare, remotorizare si modificare de ecartament, la un numar de 12 locomotive de cale ingusta pentru pentru un operator privat din Corsica
- 2006-2007 - Dupa preluarea societatii de catre Grupul de Firme Conex Iasi, pentru a satisface cererile Companiei CNCF-CFR-SA, MARUB modernizeaza un numar de 12 drezine UAM 215 echipându-le cu motor Caterpillar si macara Palfinger
- 2007-2009 - Societatea incepe si finalizeaza un nou proiect de modernizare a 24 de automotoare pe 2 si 4 osii care sunt echipate cu motoare Volvo si cutii de viteza Alisson de ultima generatie, functionând in comanda multipla de doua unitati
- 2010 - Societatea este preluata de operatorul privat de transport feroviar de calatori RC-CF TRANS BRASOV primind o noua orientare spre reinnoirea si fiabilizarea parcului propriu de locomotive electrice LE 25500 Franta, automotoare X4500, rame electrice RIO- RIB Franta.Totodata societatea isi mentine profilul de reparatii al locomotivelor LDH 450-1250 CP, LDE 2100 CP precum si repararea osiilor montate ale vehiculelor feroviare, pastrându-si agrementele tehnice si certificatele de omologari tehnice feroviare aferente activitatilor de profil.
- 2011 - A inceput activitatea de reparatie a vagoanelor de marfa, omologata AFER si certificata ISO 9001/2008
- 2012 - Este lansata in exploatare, pe ruta Brasov-Bucuresti-Constanta, prima rama electrica reversibila modernizata RIO
- 2013 - Repararea vagoanelor de marfa este certificata conform reglementarilor europene ERI.
Preluarea companiei KRON-TRIEM impreuna cu activitatile sale privind repararea si intretinerea automotoarelor, in Brasov si Arad - 2014 - Creste capacitatea de reparatie a vagoanelor de marfa la 500 de vagoane pe an.
Sursa info si foto: SC MARUB SA
|
Comentarii
Trimiteți un comentariu