20 iunie 1998 - Apare numarul pilot al cotidianului Monitorul de Brasov, devenit apoi Monitorul Expres


Monitorul s-a născut în dimineaţa zilei de 20 iunie 1998, la Braşov. Apariţia numărului pilot al cotidianului Monitorul de Braşov a fost pregătită ca o sărbătoare pentru braşoveni. Incepînd cu ora 9.00, zece motociclişti au ieşit pe străzile Braşovului purtînd steaguri galbene pe care era scris numele ziarului. Pe tot parcursul zile, in tot orasul, au fost oferite gratuit 45.000 de exemplare din primul numar al ziarului.

În Parcul Titulescu, sute de copii au participat la manifestările organizate cu ocazia lansării primului număr al cotidianului „Monitorul de Braşov“. Pentru a cîştiga premiile puse la bătaie de „Monitorul“, copiii s-au înghesuit să participe la diferite concursuri: recitare de poezii, ştafete pe echipe, întrecere pe role, ciclism. Toţi participanţii au cîştigat îngheţate, torturi de îngheţată, mingi, baloane şi sucuri. Personalităţile urbei au participat şi ele la lansarea „Monitorului“, fiind prezente la cocktailul organizat la Barul de noapte din „Aro Palace“. Mulţi dintre ei au avut surpriza de a-şi regăsi figurile caricaturizate în expoziţia lui Cătălin Zaharia. Seara de la „Aro Palace“ a fost animată de Ioan Gyuri Pascu şi trupa sa „The Blue Workers“.

Şi tinerii braşoveni au avut, sîmbătă, 20 iunie 1998, posibilitatea de a se bucura de apariţia unui nou cotidian. Monitorul de Braşov a organizat pentru ei un concert rock în Piaţa Sfatului. Majoretele au fost cele care au dat tonul. Ele au reuşit să-i electrizeze pe tinerii veniţi la sărbătoarea Monitorului. Trupa U-nite a deschis, la ora 17.00, concertul care a durat trei ore. Ea a fost urmată de Semnal M şi Holograf. În finalul recitalului, Semnal M a cîntat imnul ziarului Monitorul.

Pe 20 iunie 1999, în ziua în care „Monitorul“ împlinea un an de viaţă, caravana formată din broscuţe Volkswagen vopsite în culorile ziarului şi motociclete care au purtat steaguri Monitorul a mărşăluit prin tot oraşul, împărţind invitaţii la seara Monitorul, materiale publicitare şi scrisori din partea ziarului către cititorii care s-au aflat alături de el pe tot parcursul primului său an de existenţă.

În existenta sa, Monitorul a descoperit şi a povestit istoriile neştiute ale unor oameni sau locuri. Ba chiar a salvat de-a lungul anilor mai multe vieţi. Viaţa Lucicăi Bunghez, braşoveanca al cărei trup era chinuit de o tumoare de aproape 80 de kilograme. Viaţa Ralucăi, fetiţa de numai şase luni, ameninţată cu moartea de cumplita maladie retinoblastom. Şi viaţa adolescentului Alexandru s-a luminat, după o campanie de suflet susţinută de Monitorul. Campania „Un pas pentru Anda“ a fost una dintre zecile de campanii făcute de-a lungul timpului de Monitorul Expres. Anda, o tînără pe atunci de 22 de ani, care suferea de o boală rară - ataxie Friederich - o maladie care se manifestă prin pierderea echilibrului şi a puterii, a reuşit să ajungă în China cu ajutorul cititorilor noştri, oameni cu suflet care ne-au sprijinit de fiecare dată cînd ne-au auzit strigătul de ajutor. Şi campania „Ştefănuţ merge mai departe“ s-a încheiat cu bine, iar un băieţel a putut strînge banii pentru un tratament în Ucraina care l-a ajutat să mişte picioarele.

În noiembrie 1998, „Monitorul de Braşov“ lansa prima sa mare campanie, „Monitorul cartierelor“. Dialogul dintre braşoveni şi autorităţile oraşului, prilejuit de întîlnirile „Monitorului cartierelor“, a fost prima mare campanie socială din Braşov condusă de un ziar local. La începutul anului 2000, s-a născut campania „Monitorul judeţului“, care a adus faţă în faţă cetăţenii din satele şi oraşele judeţului şi autorităţile. În anul 2003, campaniile Monitorul au continuat cu „Audienţele Monitorul“, un alt proiect dedicat cititorilor, în anii cînd împreună cu braşovenii, fel ca mai toţi românii, învăţam să devenim o comunitate responsabilă.


In februarie 2003, Monitorul a organizat prima ediţie a Galelor „Braşoveanul anului 2002“. Galele au fost organizate, anual, pînă in 2008, cind, din păcate, criza care a lovit economia, şi implicit presa, a dus la suspendarea Galelor. Evenimentul a fost un prilej de a premia, la diferite secţiuni, oameni care fac cinste oraşului Braşov, care s-au evidenţiat în promovarea imaginii oraşului, care s-au implicat în viaţa comunităţii. Cei mai votaţi braşoveni au primit trofeele „Braşoveanul anului“. Iar cititorii care au votat au cîştigat premii puse în joc special pentru ei. La finalul spectacolelor, în fiecare dintre cei şase ani, toţi invitaţii, personalităţi şi cititori, au fost poftiţi la un cocteil, unde au petrecut împreună cu echipa Monitorul.

Reţeaua de ziare locale „Monitorul“ a luat naştere în 1991, la Iaşi, cînd apărea pe piaţă primul cotidian „Monitorul“, realizat de o echipă de foşti redactori ai săptămînalului studenţesc ieşean „Opinia studenţească“. După alţi doi ani apărea primul pui „Monitorul“, la Suceava. Încet încet au văzut lumina tiparului „Monitorul de Bacău“, „Monitorul de Botoşani“, „Monitorul de Vaslui“, „Monitorul de Vrancea“, „Monitorul de Galaţi“, „Monitorul de Brăila“, „Monitorul de Neamţ“ şi „Monitorul de Roman“. În 1998, reţeaua „Monitorul“ a trecut munţii, în Transilvania. Astfel, pe 20 iunie 1998 apărea „Monitorul de Braşov“, iar o săptămînă mai tîrziu „Monitorul de Cluj“. Au urmat apoi „Monitorul de Făgăraş“, „Monitorul de Sibiu“, „Monitorul de Alba“, „Monitorul de Mediaş“, „Monitorul de Covasna“ şi „Haromszeki Figyelo“. În 2001, se nasc alte două „Monitoare“, de Prahova şi de Vîlcea.

Din cauza extinderii rapide şi a mecanismelor de finanţare deficitare ale băncilor româneşti, reţeaua „Monitorul“ a intrat în dificultate. A fost momentul în care Grupul finanţat de Sorin Ovidiu Vîntu a preluat controlul. Apoi, Sorin Ovidiu Vîntu, noul proprietar al mărcilor Monitorul, a încercat o afacere: franciza. A „închiriat“ redacţiilor din ţară dreptul de folosinţă a acestor titluri, contra unei „rate“. În acest fel, conducerile ziarelor Monitorul şi-au înfiinţat în fiecare oraş propriile societăţi de editare şi au încheiat contracte de folosinţă a titlurilor cu deţinătorul acestora. În anul următor însă, Vîntu a vîndut altei firme dreptul de proprietate a mărcilor Monitorul. Noul proprietar a scos la vînzare o parte din mărcile Monitorul, ziare pe care PSD le vîna asiduu. A fost momentul în care o parte din echipele Monitorul aveau de ales. Să se vîndă PSD sau să continue sub alte denumiri. Echipa de la Iaşi, chiar creatoarea reţelei, scoate Ziarul de Iaşi. Iar cititorii ieşeni i-au urmat. La fel echipele din Bacău, Suceava, Brăila, Focşani, Roman sau Piatra Neamţ. Din 2004, şi ziarul brasovean apare sub numele de „Monitorul Expres“.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

8 mai 1956 - S-a nascut Ioan Ghise, primar al Brasovului intre anii 1996-2004

Inainte si Dupa. Intersectiile din Brasov, cu semaforizare si cu sensuri giratorii (Galerie foto)

Brasov - Strada Iuliu Maniu, in timp