1970 - Este finalizata construirea pasajului de pe DN 13, ulterior denumit "podul de la Fartec"
![]() |
Podul vechi "de la Fartec", in 1970, in primul an de existenta. Sursa foto: Gruia Hilohi |
La finalul anului 1970 a fost finalizată construirea podului peste calea ferată de pe DN 13, către Targu-Mures. Executia podului a durat din aprilie 1969 până în decembrie 1970. După construirea fabricii de produse din cauciuc din vecinătatea, brasovenii au inceput să-l identifice ca "podul de la Fartec". Podul in lungime de aproape 250 de metri şi o lăţime de peste 12 metri, a fost reparat prima dată la inceputul anilor 2000. In 2009 au inceput lucrări de consolidare la stilpi. In 2013, alături de pasajul existent, a fost construit altul nou, pentru a dubla capacitatea de trafic.
![]() |
Lucrari de consolidare. 2016. Sursa foto: Primaria Brasov |
Practic, lucrările de reparatii capitale au început la 1 septembrie 2015, contractul fiind semnat cu asocierea dintre SC Sopmet SA și SC Consal SRL. Pe parcursul lucrărilor s-au constatat o serie de deficiente cu privire la structura de rezistență. Având în vedere amploarea noilor lucrări, care nu erau acoperite de contract și nu puteau fi decontate, la sfârșitul lui 2017, contractul a fost reziliat.
![]() |
Anul 2020. Sursa foto: Primaria Brasov |
Potrivit reprezentantului firmei de construcții, volumul de muncă a fost unul foarte mare și majoritatea pieselor de bază ale podului au fost executate la fața locului, nu numai pentru că este aplicată o nouă soluție tehnică, ci și pentru că elementele ce trebuiau refăcute nu respectau dimensiunile din planurile originale. Practic, aproape fiecare element din lucrarea de reparații a trebuit confecționat și personalizat la fața locului, ceea ce a sporit timpul de execuție. De exemplu, la prima pilă (primul pilon al podului) a fost nevoie de o lună pentru armare și de o săptămână pentru betonare.
![]() |
Vechiul pasaj, renovat, in prima zi de la redeschidere. 16 august 2021. Sursa foto: Primaria Brasov |
Valoarea totală a lucrărilor: aproximativ 17 milioane de lei, inclusiv TVA. Din acești bani, edilii au obținut o finanțare de 10 milioane de lei de la bugetul de stat. Garanția de bună execuție este de cinci ani, dar potrivit constructorului, podul va rezista în jur de 50 de ani.
Comentarii
Trimiteți un comentariu