5 noiembrie 2013 - Inaugurarea pasajului de la Fartec, care il dubleaza pe cel vechi
Pasajul nou la inaugurare |
Ieşirea din Braşov spre Târgu-Mureş, pe DN 13, era singura arteră de circulaţie care, până in 2013, asigura doar o singură bandă de circulaţie pe sens. Într-o primă etapă edilii au amenajat arterele rutiere la două benzi pe sens, de la pasaj până la ieşirea din Braşov, dinspre Stupini, apoi au fost amenajate şi trotuarele. Pasajul rămăsese singura zonă în care traficul era îngreunat, pentru că se venea din două benzi pe sens, iar pe pasaj era o singură bandă pe sens, ceea ce crea blocaje.
Lucrările la pod au fost finalizate cu o jumătate de an mai devreme, faţă de termenul prevăzut în contract. „Deschiderea circulaţiei pe acest pasaj este un moment important pentru Braşov, deoarece a rezolvat o problemă majoră de infrastructură rutieră, respectiv fluidizarea traficului spre Târgu Mureş. Prin dublarea Pasajului Fartec am finalizat, în mare măsură, proiectul de optimizare a accesului rutier înspre şi dinspre Sighişoara-Târgu Mureş, iar corelat cu pasajul Independenţei şi drumul de legătură prin fosta platformă industrială Tractorul am creat o alternativă rutieră pentru legătura zonei Bartolomeu-Stupini cu cartierele Tractorul, Triaj şi Craiter. Prin dublarea pasajului Fartec putem spune că am reuşit să rezolvăm o problemă majoră pentru această zonă fără a folosi resursele bugetului local, ci cu fonduri nerambursabile atrase de la Uniunea Europeană, contribuţia noastră fiind de doar 2%”, a explicat primarul George Scripcaru in ziua inaugurarii pasajului. Întreaga investiţie a fost de 13,423 milioane de lei.
2009. Podul vechi de la Fartec. Sursa foto: Bing Maps |
2014. Pasajul dublu de la Fartec. O data cu dublarea pasajului, a fost construit si un giratoriu in vecinatate. Sursa foto: Google Earth |
Comentarii
Trimiteți un comentariu