5 noiembrie 2013 - Inaugurarea pasajului de la Fartec, care il dubleaza pe cel vechi

Pasajul nou la inaugurare

Circulaţia pe noul pasaj de la Fartec a fost deschisă începând din 5 noiembrie 2013, noul pod fiind folosit pe sensul de mers de intrare în municipiul Braşov dinspre Târgu-Mureş. Lucrările la noul pod sunt garantate de constructor pentru 50 de ani. Pasajul poate să reziste şi în cazul în care va fi tranzitat de un transport excepţional de până la 80 de tone. „Am făcut toate testele şi nu sunt probleme. În ceea ce priveşte rezistenţa la cutremure acesta este proiectat să reziste şi la un cutremur de gradul 8 pe scara Richter”, a precizat Ştefan Galu, directorul firmei care a executat lucrările.

Ieşirea din Braşov spre Târgu-Mureş, pe DN 13, era singura arteră de circulaţie care, până in 2013, asigura doar o singură bandă de circulaţie pe sens. Într-o primă etapă edilii au amenajat arterele rutiere la două benzi pe sens, de la pasaj până la ieşirea din Braşov, dinspre Stupini, apoi au fost amenajate şi trotuarele. Pasajul rămăsese singura zonă în care traficul era îngreunat, pentru că se venea din două benzi pe sens, iar pe pasaj era o singură bandă pe sens, ceea ce crea blocaje.

Lucrările la pod au fost finalizate cu o jumătate de an mai devreme, faţă de termenul prevăzut în contract. „Deschiderea circulaţiei pe acest pasaj este un moment important pentru Braşov, deoarece a rezolvat o problemă majoră de infrastructură rutieră, respectiv fluidizarea traficului spre Târgu Mureş. Prin dublarea Pasajului Fartec am finalizat, în mare măsură, proiectul de optimizare a accesului rutier înspre şi dinspre Sighişoara-Târgu Mureş, iar corelat cu pasajul Independenţei şi drumul de legătură prin fosta platformă industrială Tractorul am creat o alternativă rutieră pentru legătura zonei Bartolomeu-Stupini cu cartierele Tractorul, Triaj şi Craiter. Prin dublarea pasajului Fartec putem spune că am reuşit să rezolvăm o problemă majoră pentru această zonă fără a folosi resursele bugetului local, ci cu fonduri nerambursabile atrase de la Uniunea Europeană, contribuţia noastră fiind de doar 2%”, a explicat primarul George Scripcaru in ziua inaugurarii pasajului. Întreaga investiţie a fost de 13,423 milioane de lei.

2009. Podul vechi de la Fartec. Sursa foto: Bing Maps

2014. Pasajul dublu de la Fartec. O data cu dublarea pasajului, a fost construit si un giratoriu in vecinatate.
Sursa foto: Google Earth
Sursa info: BZB

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Inainte si Dupa. Intersectiile din Brasov, cu semaforizare si cu sensuri giratorii (Galerie foto)

14 iunie 1427 - Prima atestare documentara a Poienii Brasov

11 mai 2024 - Aurora boreala vizibila la Brasov (VIDEO)