Cronica Sistemului centralizat de monitorizare si control al traficului din Municipiul Brasov
14 decembrie 2018 - Consiliul Local Brasov aproba proiectul de hotarare privind Studiul de fezabilitate si indicatorii tehnico-economici pentru proiectul ,,Sistem centralizat de monitorizare si control al traficului in Municipiul Brasov"
9 martie 2020 - Primarul George Scripcaru și directorul general ADR Centru, Simion Crețu au semnat 5 contracte de finanțare prin Programul Operațional Regional, Axa Prioritară 4 a Programului REGIO 2014-2020. Unul dintre contracte se referea la Sistemul centralizat de monitorizare și control al traficului în Municipiul Brașov.
Proiectul propune o abordare integrată privind gestionarea traficului aferent transportului public, bazată pe o serie de măsuri complementare, după cum urmează:
Sistem de prioritizare și management inteligent – adaptiv al traficului:
- Instalarea de echipamente de semaforizare/semnalizare în sensurile giratorii, care, pe baza informațiilor de la punctele de măsurare a traficului, să poată prioritiza și optimiza deplasarea mijloacelor de transport public în comun.
- Instalarea unor camere de supraveghere trafic în scopul identificării traseelor frecvente utilizate de autoturisme și orelor de vârf, pentru a modifica frecvența de trecere a mijloacelor de transport public, traseele existente sau pentru a introduce rute noi, astfel încât sa se satisfacă necesarul de mobilitate al populației;
- Instalarea unor puncte fixe pentru realizarea măsurătorilor din trafic, în zonele aglomerate. Măsurătorile realizate vor viza atât date legate de numărul de autovehicule care tranzitează punctele respective, cât și date privind poluarea cu particule sau fonică. Rezultatele măsurătorilor vor fi utilizate pentru o mai buna gestionare a traficului si fluidizarea transportului public, astfel încât să se elimine/reducă blocajele în trafic a mijloacelor de transport public în comun.
- Echipamentele de monitorizare a traficului vor fi amplasate cu precădere în principalele intersecții și în zonele intens circulate, inclusiv in vecinătatea zonelor pietonale, astfel încât să se poată lua măsurile necesare pentru fluidizarea traficului aferent transportului public și optimizarea rutelor și orarelor mijloacelor de transport public în comun, astfel încât să răspundă necesităților populației.
- Conectarea centralizată a tuturor sistemelor din teren cu Centrul de Comandă, utilizând o rețea de comunicații dedicată.
Amenajarea Centrului de monitorizare și control al traficului :
- realizarea lucrărilor necesare pentru amenajarea și dotarea Centrului;
- în vederea asigurării fluidizării și prioritizării traficului aferent transportului public, aici se va instala software-ul de management al traficului, software-ul de management al defectărilor, interfețele cu operatorii sistemului de management al traficului. Centrul care se dorește a fi implementat prin proiect va funcționa în regim permanent (24/7) si va acomoda un număr suficient de mare de operatori/sisteme ai/ale diverselor servicii de utilitate publica: sistemul de management al traficului rutier si al parcărilor publice, politia locală și rutieră, reprezentanți operatorilor de utilități care desfășoară activitate non-stop (apă, electricitate, gaze naturale), conectare cu dispeceratele existente ale politiei, primăriei, serviciilor de urgență.
- Centrul de Comanda va avea o arhitectura proprie, complexă, bazată pe o platforma de comunicații de mare viteza, de ultima generație (tip IP) și o structură de servere care asigură puterea de procesare necesară.
Gestionarea parcărilor publice
- Se au în vedere parcările din vecinătatea zonelor aglomerate ca element component al unei politici de promovare a transportului public. Se are în vedere asigurarea unei corelări între ofertele de parcare și disponibilitatea serviciului de transport public, astfel încât locuitorii zonei și mai ales turiștii să fie îndrumați către zone cu parcare disponibila (de regulă în afara centrului istoric sau a zonelor aglomerate) și asigurarea accesului la rute de transport public care fac legătura cu zone de interes precum: Centrul Istoric, zone de promenadă, spații de agrement. Același mecanism va putea fi folosit în cazul manifestărilor ocazionale (evenimente culturale, evenimente publice, etc.) care pot afecta continuitatea serviciului de transport public.
- Optimizarea utilizării parcărilor din preajma zonelor aglomerate, cum ar fi zonele pietonale, astfel încât să se poată facilita parcarea autoturismelor personale si utilizarea transportului public către zonele de interes. Astfel, se pot reamplasa unele stații de călători în proximitatea acestor parcări publice, iar rezidenții și turiștii vor avea acces mai facil la parcarea autoturismelor și pot opta ulterior cu ușurință pentru utilizarea transportului în comun sau orice alt mijloc de transport cu emisii 0 de CO2: bicicleta, mersul pe jos, etc
- Gestionarea parcărilor se va realiza prin montarea unor echipamente de monitorizare a locurilor de parcare, prin implementarea unui sistem informatic pentru managementul integrat al parcărilor, cu următoarele funcționalități: detecția disponibilității locurilor de parcare; inventarierea locurilor de parcare; informare și semnalizare, incluzând o aplicație mobilă destinată conducătorilor auto, care va prezenta în timp real disponibilitatea locurilor de parcare din zona indicata de utilizator ca destinație a călătoriei; controlul modului de utilizare a parcărilor; rezervare și abonamente; plata pentru utilizarea locurilor de parcare; automatizarea parcărilor; analiza datelor.
Obiectiv general:
- Obiectivul general al proiectului constă în creșterea atractivitații transportului public prin asigurarea unui management eficient al traficului, în vederea prioritizarii transportului public la nivelul Municipiului Brasov, cu efect direct asupra diminuării emisiilor poluante cauzate de mijloacele de transport privat.
- Prin creșterea atractivității sistemului de transport public se urmărește descurajarea utilizării autoturismului pentru deplasările urbane și scăderea nivelului de congestie si poluare chimica si fonica generate de transportul privat. Astfel, se estimează ca proiectul va genera o scădere a emisiilor de CO2 precum și al altor emisii precum NOx, PM10 etc.
Obiective specifice:
- Gestionarea traficului aferent transportului public prin implementarea unor măsuri si subsisteme tehnice: prioritizare a transportului public si coordonare rutieră, monitorizare si analiza video (140 camere video, 249 senzori trafic video), echipamente de semaforizare/semnalizare în intersecții și treceri de pietoni (638 buc), puncte fixe și senzori pentru realizarea măsurătorilor din trafic în zonele aglomerate, senzori mediu
- Realizarea unui centru de monitorizare și control al traficului în vederea asigurării fluidizării și prioritizării traficului aferent transportului public, clădire cu înaltă eficientă energetică;
- Optimizarea utilizării parcărilor prin instalarea senzori parcare, inclusiv prin reglementarea politicii parcărilor;
- Reducerea emisiilor de CO2 în zona urbană prin încurajarea deplasărilor cu mijloacele de transport în comun, în detrimentul deplasării cu autoturismele personale.
Valoarea totală proiect: 32.159.144,66 lei
Valoare totală eligibilă: 31.973.196,63 lei
din care finanţare nerambursabilă 98%: 31.333.732,7 lei, cofinanţare 2%: 639.463,93 lei, valoare cheltuieli totale neeligibile: 185.948,03 lei.
22 martie 2022 - Primăria Brașov a trimis spre publicare anunțul de licitație pentru proiectare, asistență tehnică din partea proiectantului și execuție lucrări pentru proiectul „Sistem Centralizat de Monitorizare și Control al Traficului în Municipiul Brașov”.
2023. Centrul vechi de monitorizare a traficului. |
Semafoare instalate, nefunctionale, la intersectia Gării cu Hărmanului |
2 oct. 2024. Semafor pe str. Lungă |
Comentarii
Trimiteți un comentariu