CRONO STIRI - Despre Intreprinderea de produse zaharoase Brasov ( CIBO )
![]() |
1981. Intreprinderea de produse zaharoase Brasov |
O MARCĂ CU NUME SI RENUME
Pentru harnicul colectiv de muncă al întreprinderii de produse zaharoase — Brașov, anul 1979 a marcat un moment aniversar cu totul deosebit : împlinirea a 80 de ani de activitate fructuoasă, neîntreruptă. La această sărbătoare a muncii implinite și-au dat întilnire, după cum era și firesc, generațiile tinere de lucrători, cu cele mai vârstnice. A fost prilej de bucurie și de satisfacție generală, dar și de trecere in revistă a succeselor trecute și, mai ales, de privire lucidă, matură asupra a ceea ce mai rămine de făcut pentru ca activitatea să urce pe treptele progresului. Și, fapt demn de reținut, schimbul de idei a încolțit pe un teren fertil. Dovada : in bilanțul anului 1979, s-a consemnat că producția netă a întreprinderii s-a realizat in proporție de 103,2 la sută, cheltuielile la 1003 de lei producție marfă s-au redus cu circa 1 la sută, în timp ce planul anual de beneficii a fost depășit cu 3,5 la sută.
ACTIVITATEA ECONOMICĂ IN SLUJBA TUTUROR CONSUMATORILOR
In nomenclatorul de producție al întreprinderii figurează 4 grupe mari de produse zaharoase, care se fabrică în circa 200 de sortimente. Iată-le :
— grupa produselor de caramelaj, dropsuri, bomboane umplute, volsuri etc., se fabrică pentru consumul larg, fiind mult solicitate atât în orașe, cât și la sate ;
— grupa de drajeuri, la fel de căutate, ca și primele ;
— grupa produselor de ciocolată, dintre care menționăm : tabletele, bomboanele fine, in cutii, și alte diferite specialități ;
— și, in sfirșit, grupa produselor de laborator — jeleuri, pudră pentru creme, pudră de cacao ș.a. care, de asemenea, au desfacerea asigurată.
Un accent deosebit s-a pus și se va pune pe calitatea superioară a produselor fabricate — toate destinate consumului larg. Așa se explică și faptul că, mai ales în actualul cincinal — cincinalul lucrului bine făcut — susamintita unitate nu a înregistrat refuzuri sau reclamații privitoare la calitatea producției marfă livrate.
PROMOVAREA NOULUI O PREOCUPARE DE CĂPĂTAI
Se poate spune, fără drept de tăgadă, că aici, la întreprinderea de produse zaharoase — Brașov, promovarea noului, exprimată prin preocuparea continuă pentru modernizarea procesului de producție, se află la ea acasă. In anul 1979, ca să ne referim la una dintre cele mai concludente mărturii, principalii indicatori de plan, care au propulsat unitatea ,pe locul I, in întrecerea socialistă organizată pe ramură, au fost : valoarea producției globale, valoarea produselor noi și reproiectate, care au avut o pondere de peste 30 la sută în valoarea producției marfă, cheltuielile la 1 000 de lei producție marfă, productivitatea muncii, investițiile finalizate și beneficiile realizate. Să stăruim, însă, asupra a ceea ce ni se pare mai reprezentativ pentru eforturile depuse de întregul personal muncitor al întreprinderii :
VALOAREA PRODUSELOR NOI ȘI REPROIECTATE.
In acest sens trebuie să amintim, mai întîi, că planul de diversificare al produselor a fost realizat, valoric, in proporție de 132,8 la sută, iar cantitativ — în procent de 116 la sută. Este vorba de produsele noi, introduse in fabricație — 11 la număr — dintre care amintim : tabletele de ciocolată „PANSELUȚA“, tabletele cu cocteil de ouă — „RALUCA“, drajeurile „MONICA“ și bomboanele umplute cu gem de coacăze, cu cremă de biovit și cu cremă de năut. La această amplă acțiune, finalizată prin livrare, către comerțul nostru socialist, a circa 500 tone de noi produse, și-au adus nemijlocit aportul secția de ciocolată, condusă de ing. Olga Lupașcu, secția de caramelaj, condusă de tehniciană Doina Schiau, secția de drajeuri, condusă de tehnicianul Ion Vereguț și secția de produse de laborator, condusă de tehniciană Viorica Ivan.
CREȘTEREA ȘI PROMOVAREA CADRELOR - UN BUN CIȘTIGAT
Ponderea personalului muncitor al întreprinderii — 85 la sută din total — o formează femeile. Era, deci, în firea lucrurilor ca ele să fie promovate, cu prioritate, în posturile cheie de conducere a procesului de producție, inclusiv pe verigile organizatorice. Să luăm, ca prim exemplu, pe inginera Maria Aldica — specialistă în chimie alimentară. Ea are în întreprindere o vechime neîntreruptă de 22 de ani. In urmă cu 10 ani, i s-a încredințat postul de răspundere de director coordonator. In noua calitate a căutat, și a reușit, ca împreună cu colectivul restrins de conducere să întărească ordinea și disciplina, la fiecare loc de muncă, să mobilizeze toate resursele — materiale și umane — în interesul producției și al creșterii eficienței economice. Eugenia Popescu — cu o activitate în întreprindere de 25 de ani — este secretară a comitetului de partid. In această calitate și împreună cu ceilalți membri ai comitetului de partid, cu toți comuniștii a promovat, cu fermitate, in masa muncitorilor, pînă la ultimul post de lucru, acțiuni politico-organizatorice menite să ridice nivelul de conștiință al fiecărui muncitor. Semnificativ este faptul că organizația sindicală a realizat, cu sprijinul conducerii întreprinderii, o serie de acțiuni sociale, cultural-educative și sportive care s-au răsfirnt pozitiv asupra bunului mers al procesului de producție. In cadrul întreprinderii s-au înființat și funcționează, cu regim de 8 ore, o creșă și un cămin pentru copii — fiecare cu cite 60 de locuri. Totodată, anual, beneficiază de bilete de tratament medical și de odihnă circa 160 de muncitori. Și un alt fapt demn de reținut : personalul muncitor al unității beneficiază, incepind cu anul 1979, de o sîmbătă liberă pe lună. In anul 1980 — ultimul din actualul cincinal — colectivul de muncă al unității a pășit tot cu dreptul. Cu alte cuvinte, în primul semestru al acestui an întreprinderea, cu sprijinul susținut al Centralei producției și industrializării sfeclei de zahăr, și-a realizat sarcinile de plan la toți indicatorii. ( Almanah Flacara, 1981 )
Comentarii
Trimiteți un comentariu