Cronica aeronautica de Brasov

Un nou aeroplan inventat de un braşovean

Ziarul săsesc din Braşov vesteşte că un ungur din acel oraş Antalffy Sándor funcţionar la căile ferate ungare a inventat un nou aeroplan . El şi-a expus invenţia cercurilor de specialişti din Budapesta şi aparatul a fost acolo mult apreciat. In baza acestui aviz autorităţile au autorizat pe Antalffy să organizeze liste de subscripţie publică până la sfârşitul lui Mai spre a aduna suma de 3—4000 de cor. necesară pentru construcţia unui aparat. Aeroplanul se va construi mai mult din aluminiu, va imita sborul păsărilor având un motor şi două aripi şi va cântări 24 de kg. El va purta numai o persoană. Construcţia lui se va efectua la fabrica Teutsch din Braşov şi dacă sumele necesare se vor strânge până la sfîrşitul lui Mai, Antalffy făgăduieşte sâ facă prima încercare la 1 August. ( Tribuna, 1909-04-17 / nr. 83 )



O mașină de sburat la Brașov

Aviatorul ungur Anton Antalffy a construit o mașină de sburat, cu care a făcut aseară prima experiență, foarte reușită. Aeroplanul era impodobit cu lampioane aprinse, a căror lumină a atras o lume imensă pe câmpul de experiență. Solicitat, Antalffy a refuzat să dea amănunte asupra mașinei sale, deoarece se teme de un eventual eșec, la o nouă experiență, și astfel să nu se facă ridicol cu creațiunea sa. ( Universul, 1909-07-05 / nr. 181 )

Direcțiunea aviației civile din subsecretariatul de stat al aerului va amenaja un mare aeroport la Brașov pe terenul aerodromului uzinelor IAR cu personalul școalei de pilotaj al Aero-Clubului Brașov. Personalul va fi onorific. Pe acest aeroport se vor construi o aerogră modernă, un hangar, un post de radio-telegrafie și unul de meteorologie. Avioanele companiilor CSA și SARTA care fac curse regulate între Cluj-Praga, vor face escală la Brașov. ( Adevarul, 1936-08-25 / nr. 16130 )



La mijlocul lunei Iunie s’a deschis odată cu şcoala de zbor fără motor, cea mai numeros frecventată şcoală de piloti de aeroplane cu motor din Romănia. Inimosul preşedinte al I.A.R-ului, d-l comandor Andrei Popovici, unul din cei mai vechi zburători români, a dovedit ca întotdeauna, cum înţelege să afirme o dorinţă aşa de nerealizabilă în Ţara Românească , o şcoală de pilotaj in România, cu 18 candidaţi într-o singură serie. 

Braşovul, centru eminamente aeronautic, cu cea mai mare fabrică de avioane şi motoare din România, care în mare măsură a creiat un mediu aviatic, a dovedit nu odată, că va veni şi pentru el ceasul afirmării pe tărâmul aviaţiei. Cei înscrişi în şcoala de pilotaj în prima serie au făcut cu prisosinţă dovada dragostei ce nutreşte acest oraş celui mai robit sport al sec. XX lea. La punctul I. ing. Carp P, Dr. Bianu Zeno, ing. Georgescu Topuzlau, ing. Bota Alex., ing. Schneider Iuliu, Scheeser Bruno, Logs Nic., Simionescu Nic., Avramie Petru ; la punctul II ing. Tarangul E., ing. lonescu Nic, Ardelean Bujor, Pesteanu Ovid, Merulis A., Marcu Gh., David Den, Schinagel Iuliu, Popescu Valentin, Vasilescu I. 

Şcoala de pilotaj constă din două cursuri teoretice şi practice. Partea teoretică o formează predarea materiilor diferite de cunoştiințe technice ale ansamblului avionului şi aviației. Cursurile le tin d-nii ingineri de la I. A. R., cari şi-au oferit concursul lor pretios. Cursurile practice se tin dimineaţa şi seara, elevii fiind impartiti la doi instructori pe două avioane de şcoală. Piloti instructori sunt dnii adj Alexandrescu P. şi Mircea E de la şcoala de acrobaţie Buzău, detaşaţi special pentru câteva luni la Braşov, iar verificatori sunt d-nii căpitani Tase şi lt. Papană Alex. 

Avioanele, complect revizuite şi puse la punct, sunt de tipul Morane 35 cu motor Rhone 80 H. Pe acelaş avion, pe care s’au format cea mai mare parte din piloţii noştri militari. Pentru aceasta şcoala de pilotaj din Braşov este cea mai avantajata, în ce priveşte antrenamentul viitorului pilot, căci se face pe un avion militar, foarte sensibil, care este mai greu de condus decât un avion uşor, de turism. Trecerea pe oricare alt tip de avion este foarte uşoară. Cei cari vor face şi brevetul militar, pe avioane de războiu, vor fi mult uşuraţi în stăpânirea lui.

După 60—100 de zboruri, de lecţii, în dublă comandă (cu pilot), elevii încep zborurile pe simplă, adecă singuri. După o perioadă de timp începe executarea de situaţii grele de zbor, toate acestea spre formarea unui cât mai complect aviator. In decursul lunei August se va tine examenul de pilot cat. I. Pentru obţinerea brevetului II se cer 12 ore de raiduri singure bordul avionului pus la dispoziţie. După terminarea şcolii, A. C. B. şi-a luat angajamentul să pună la dispoziţia oricărui membru brevetat, avion, pentru menținerea antrenamentului şi satisfacerea plăcerii de a zbura, pentru o anumită oră. ( Gazeta Transilvaniei, 1935-08-04 / nr. 60 )

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

8 mai 1956 - S-a nascut Ioan Ghise, primar al Brasovului intre anii 1996-2004

Inainte si Dupa. Intersectiile din Brasov, cu semaforizare si cu sensuri giratorii (Galerie foto)

Brasov - Strada Iuliu Maniu, in timp