2024 - Cronica activitatii Aeroportului International Brasov-Ghimbav

 11 ianuarie 2024 - Ca urmare a solicitării privind extinderea programului de operare, formulată de Regia Autonomă „Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav” în 27 septembrie 2023, conducerea Autorităţii Aeronautice Civile Române (AACR) a aprobat schimbarea propusă şi a emis în data de 11 ianuarie 2024 Condiţiile de Certificare pentru Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav RO – 25/2023 Ediţia 2. 

Astfel, aeronavele planificate vor putea ateriza sau decola de pe Aeroportul Brașov în intervalul orar 07:00-23:00. 

„După adresa din 29 noiembrie 2023 prin care ROMATSA şi-a reconfirmat acordul privind extinderea programului Aeroportului Internaţional Braşov-Ghimbav de la 12 la 16 ore, am primit şi documentul Autorităţii Aeronautice, semnat de domnul director general Nicolae Stoica, în baza căruia din 15 ianuarie 2024 avem aprobarea pentru orarul prelungit. Împreună cu domnul director Constantin Albu, în parteneriat cu Consiliul de Administraţie al AIBG, cu sprijinul instituţiilor publice din cadrul aeroportului şi cu suportul permanent asigurat de ROMATSA şi AACR am făcut toate demersurile premergătoare acestui moment mult aşteptat atât de noi, ca administratori ai obiectivului, cât mai ales de companiile aeriene interesate de Aeroportul Braşov şi cu toţii suntem mulţumiţi că am reuşit să facem acest prim pas spre un program de 24 de ore din 24, a declarat preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Todorică-Constantin Şerban.

Directorul general al AIBG Constantin Albu este pregătit alături de întreaga echipă să răspundă necesităților noului program de 16 ore. „Mă bucur că am reuşit într-un timp foarte scurt să punem la punct toate aspectele care ţin de funcţionarea Aeroportului Braşov în conformitate cu normativele autorităţilor de reglementare, să rezolvăm cerinţe punctuale venite din partea instituţiilor care-şi desfăşoară activitatea în cadrul AIBG şi mai ales să documentăm foarte bine solicitarea noastră de extindere a programului, astfel încât conducerea Autorităţii Aeronautice Civile Române să ne dea acordul şi să ne sprijine în acest demers. Sunt convins că în perioada următoare activitatea de transport va cunoaşte o creştere remarcabilă”, a afirmat Constantin Albu.

La momentul extinderii programului la 16 ore, nu existau contracte cu companii aeriene care să opereze în afara programului inițial 07:00-19:00.

19 februarie 2024 - 
Prima cursă charter cu turiști straini care au ales ca destinație Brașovul. Este vorba despre o cursă charter de la Madrid, operată de compania Smartwings, care a aterizat luni, 19 februarie, la ora 16.55, pe Aeroportul Braşov, având la bord 189 de pasageri – turişti spanioli care vor petrece următoarele zile la Braşov şi în împrejurimi. Ei vor vizita obiectivele turistice din centrul vechi al oraşului Brașovului, Castelul Bran sau Cetatea fortificată din Prejmer (monument din patrimoniul UNESCO).


10 martie 2024 - A fost consemnat pasagerul cu numărul 100.000 al Aeroportului Internațional Brașov-Ghimbav. Georgiana Moroșan, din Brașov, care a revenit împreună cu familia sa de la Dortmund cu zborul Wizz Air W6 3730/3729, a aflat la debarcarea din aeronavă că este fericita posesoare a titlului de "Pasagerul 100.000" al Aeroportului din inima României. Titlul a fost înscris pe o diplomă de onoare care i-a fost înmânată de ministrul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, Adrian-Ioan Veștea, cel de al cărui nume se leagă construirea și operaționalizarea Aeroportului Internațional Brașov-Ghimbav. 

La mai puţin de un an de la inaugurare, a inceput sa se vorbească de adăugarea unei noi funcţionalitati Aeroportului Internaţional Braşov - Gimbav, menită să susţină activitatea forţelor NATO. Responsabilii acestui obiectiv aeroportuar, în parteneriat cu batalionul multinaţional NATO de la Cincu, şi-au propus dezvoltarea un aşa-numit port aerian de debarcare, APOD, care să permită aterizarea unor aeronave militare de mari dimensiuni, precum Airbus A400M sau Airbus A330 MRTT.

În acest context, surse locale arată că luni, 25 martie 2024, pentru prima dată de la înfiinţarea misiunii Aigle, un avion militar de suport logistic a aterizat pe aeroportul din Braşov. Este vorba despre un Boeing C130 din dotarea forţelor franceze. Instituirea podului aerian de debarcare presupunea anumite amenajări pentru dezvoltarea sistemului de desfacere a paleţilor şi depozitare a mărfurilor. Până recent, militarii Grupului tactic desfăşurat la Cincu au aterizat la baza aeriană Mihail Kogălniceanu din Constanţa, aflată la o distanţă de 10 ore de mers cu maşina de baza din judeţul Braşov. Însă noul aeroport din Braşov, situat la doar o oră şi jumătate cu maşina de Cincu, permitea aliaţilor NATO să aibă mai multe rotaţii de personal şi echipamente. 

Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav s-a pregătit pentru momentul 31 martie 2024, care marchează intrarea României în Spaţiul Schengen aerian. Din punct de vedere logistic, conducerea AIBG  a procesat 13 comenzi legate de amenajarea spațiilor necesare instituțiilor statului în vederea bunei desfășurări a activităţilor de pregătire a aderării la Air Schengen. Activităţile de reconfigurare a terminalului au fost realizate de angajaţii serviciilor Tehnic și de Securitate Aeroportuară din cadrul Regiei Autonome „AIBG”, iar bugetul alocat a fost de 176.319,52 lei. Amenajările au constat în alinierea sub aspectul signalisticii pe casetele de informare pasageri, suplimentarea semnalizărilor necesare şi separarea pe fluxuri. Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav va dispune de 4 porţi de îmbarcare Schengen şi 3 porţi Non-Schengen. Din 31 martie, călătorii cu avionul către destinații din Spațiul Schengen au beneficiat de trecere liberă, fără necesitatea controlului pașapoartelor. Astfel, timpul petrecut în aeroport s-a redus semnificativ. 

Începând cu data de 6 mai 2024, compania aeriană Fly Lili a pus în vânzare biletele de avion către cele opt destinații anunțate din Europa, cu plecare de pe Aeroportul Internațional Brașov-Ghimbav. Biletele s-au putut achiziționa direct de pe site-ul oficial al companiei către Műnchen, Nűrnberg, Stuttgart (Germania), Bologna, Roma, Milano (Italia), Barcelona (Spania) și Salonic (Grecia). Primele zboruri au inceput la finalul lunii iunie, fiind programate câte trei curse pe săptămână pentru fiecare destinație. Prețurile pentru o călătorie începeau de la 89 euro și variaau în funcție de destinație și perioada călătoriei. 

Potrivit oficialilor companiei, în primele 24 de ore de la momentul scoaterii la vânzare a biletelor de avion, peste 100 de bilete au fost vândute, deja, pe rute pornind din sau către Brașov, cea mai solicitată rută, fiind Brașov-Műnchen și retur, primele zboruri pentru această destinație urmând să înceapă din 28 iunie 2024. De asemenea, reprezentanții Fly Lili au anunțat că după data de 20 mai a.c. vor fi scoase la vânzare și biletele de avion către Istanbul (Turcia), prețul unui bilet urmând să pornească de la 79 euro.

Astfel, prin intermediul celor două companii aeriene, Wizz Air și Fly Lili, care operau pe Aeroportul Internațional Brașov-Ghimbav, de la finalul lunii iunie 2024 au existat curse regulate către un total de 12 destinații, fiind vorba despre orașe europene foarte atractive pentru comunitățile de români. 

Începând din 31 mai 2024 şi până în 27 septembrie 2024, compania Corendon Airlines a asigurat în fiecare vineri legătura directă a Braşovului cu plajele Antalyei, după următorul program. 
• Antalya – Braşov, aterizare la ora 10:30 (LT)
• Braşov – Antalya, decolare la ora 11:30 (LT). 

In perioada estivală, mai multe companii aeriene incep sa efectueze curse spre diverse destinatii europene.

La 1 iunie 2024, operatorul elen Sky Express a început să opereze pe ruta Creta-Heraklion - Braşov - Heraklion, zborurile fiind programate în fiecare sâmbătă, până în 21 septembrie.
 
Din 3 iunie 2024, compania TailWind Airlines din Turcia a deschis seria charterelor săptămânale Antalya - Braşov - Antalya, care au fost asigurate în fiecare luni, până în 23 septembrie. 

În 5 iunie 2024, operatorul Bees Airlines inaugurează cursele Antalya - Braşov - Antalya, care au fost efectuate în fiecare miercuri, până în 2 octombrie.

Din 6 iunie 2024, Bees Airlines a început să opereze şi ruta Creta-Heraklion - Braşov - Heraklion, în fiecare joi, până în 26 septembrie.

În perioada 12 iunie – 25 septembrie 2024, compania SkyUp Airlines a conectat şi ea Braşovul cu Antalya, prin intermediul FlyOne România, care a zburat pe această rută în fiecare miercuri. 

Din 14 iunie 2024, BH Air a lansat zborurile spre şi dinspre Tunisia-Hammamet, operate prin intermediul JetSky Airways, în fiecare joi, până în 27 septembrie.

15 iunie 2024. Intr-un an, prin AIBG au trecut 134631 pasageri.

La un an de la inaugurare, în AIBG a consemnat un număr de 134.631 pasageri care au călătorit spre şi dinspre Braşov utilizând această infrastructură aeroportuară, precum şi peste 2.000 de decolări şi aterizări.
 
Taierea tortului aniversar.
Împlinirea unui an de la operaţionalizarea Aeroportului Internaţional Braşov-Ghimbav a prilejuit momente festive, care au avut loc in dimineaţa zilei de 15 iunie 2024, la etajul unu al terminalului şi la care vedetele au fost cei mici. Fanfara mixtă de copii din Ghimbav şi Feldioara, dirijată de profesorul Mathias Roos şi grupul de copii „Fresh Artists Team” i-au încântat cu cântecele şi energia lor deopotrivă pe călătorii care aşteptau să se îmbarce cu destinaţia Antalya şi pe oficialităţile care au răspuns invitaţiei la această primă aniversare. 

Au fost prezenţi Constantin Todorică Şerban - preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian-Ioan Veştea - ministrul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, Mihai Cătălin Văsii - prefectul Judeţului Braşov, Ionel Fliundra - primarul Oraşului Ghimbav, consilieri judeţeni, parlamentari, directori de instituţii publice, reprezentanţi ai instituţiilor de control care îşi desfăşoară activitatea în aeroport, membri ai unităţii de implementare a proiectului AIBG din cadrul Consiliului Judeţean şi angajaţi ai Regiei Autonome „AIBG”, gazda evenimentului fiind Constantin Albu, directorul general al Aeroportului Internaţional Braşov-Ghimbav, alături de Daniel Micu, preşedintele Consiliului de Administraţie. Conducerea AIBG a oferit diplome de onoare oficialităţilor care au făcut posibilă materializarea celui mai mare vis al braşovenilor, acela de a avea aeroport.
 
Implementarea obiectivului investiţional numărul 1 realizat în judeţul Braşov în perioada postdecembristă se leagă de numele lui Adrian-Ioan Veştea, care pe parcursul celor şapte ani în care s-a aflat la conducerea Consiliului Judeţean a coordonat toate aspectele privind identificarea surselor de finanţare, proiectarea şi construcţia infrastructurii aeroportuare, asigurarea dotărilor necesare, obţinerea aprobărilor, avizelor şi autorizaţiilor de la instituţiile centrale şi locale abilitate.

„În urmă cu opt ani, când am venit la Consiliul Judeţean, mi-am dorit să realizăm acest obiectiv important pentru braşoveni şi mult aşteptat, un obiectiv despre care se vorbise foarte mult şi mulţi considerau că de fapt cineva nu ne lasă să-l facem. Am găsit o echipă serioasă, colegii mei de la Consiliul Judeţean, am parcurs împreună fiecare etapă şi mă bucură faptul că am avut şansa să reuşim să bugetăm acest obiectiv pentru care nu eram eligibili pe fonduri europene. Mulţi spuneau că nu vom reuşi, că de la Ghimbav nu vor zbura decât avioane de hârtie. Am suportat supărările oamenilor, unele dintre ele îndreptăţite, deoarece se vorbise foarte mult şi se făcuse foarte puţin, dar iată că prin perseverenţă lucrurile s-au putut materializa. Vreau să le mulţumesc colegilor mei din Consiliul Judeţean pentru că mi-au fost alături. Mă bucur că în acest prim an de activitate, parcursul Aeroportului Braşov a fost unul frumos şi le mulţumesc în egală măsură tuturor colegilor care lucrează aici pentru implicarea lor şi modul în care au reuşit să dezvolte activitatea, astfel încât acum să putem număra peste 130 de mii de pasageri”, a declarat Adrian-Ioan Veştea, ministrul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei. 

Fanfara copiiilor
După preluarea atribuţiilor de preşedinte al Consiliului Judeţean Braşov, în data de 17 iunie 2023, Constantin Todorică Şerban a continuat şi a întărit parteneriatul autorităţii publice judeţene cu ROMATSA, AACR şi conducerea administrativă şi executivă a Regiei Autonome „AIBG”, astfel încât toate problemele inerente începutului activităţii să poată fi surmontate.
 
„Pe lângă inaugurarea oficială din 15 iunie, îmi aduc aminte cu mare plăcere şi emoţie de momentele speciale din 10 şi 11 iunie 2023, când aeroportul nostru şi-a deschis porţile şi zeci de mii de braşoveni au putut vedea cu ochii lor că el există cu adevărat. Aşteptarea concetăţenilor noştri a fost atât de mare, încât parcă nu puteau crede că aeroportul este realitate şi că funcţionează. (...) Iată că astăzi, când sărbătorim un an de la operaţionalizarea aeroportului, putem afirma răspicat că echipa AIBG a dovedit că este în stare să facă lucruri minunate. Împreună vom continua munca la Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav, care este motorul de dezvoltare a întregii regiuni”Constantin Todorică şerban, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov.
 
Pasageri spectatori de ocazie
„Pentru noi este un titlu de mândrie că putem conduce şi dezvolta acest aeroport atât ca infrastructură, cât şi ca relaţii interumane. Suntem bucuroşi că am încheiat primul an cu un trafic de peste 132 de mii de pasageri. De acum înainte ridicăm ştacheta, vom depăşi 200 de mii de pasageri şi an de an vom creşte. În acelaşi timp, ne dorim ca investiţiile propuse să le realizăm, cea mai importantă fiind extinderea platformei de îmbarcare-debarcare de aeronave, de la trei locuri la opt locuri
Constantin Albu, directorul general al Aeroportului Internaţional Braşov-Ghimbav.
 
„Mulţumesc colegilor din instituţiile cu care colaborăm în cadrul aeroportului. Le mulţumesc din suflet salariaţilor pentru eforturile lor de zi cu zi şi le mulţumesc braşovenilor. Fiţi mândri că avem aeroport şi rămâneţi alături de noi pentru a vedea cum vom creşte în perioada imediat următoare”Ştefan Daniel Micu, preşedintele Consiliului de Administraţie al Regiei Autonome „Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav”.
 
Din 15 iunie 2024, compania HiSky a inaugurat zborurile charter pe ruta Antalya - Braşov - Antalya, şi acestea având o frecvenţă săptămânală, în fiecare zi de sâmbătă, până în 21 septembrie. 

Avionul Airbus A330 al Forţelor Aeriene Franceze 
19 iunie 2024 - Un avion de tip Airbus A330 aparţinând Forţelor Aeriene Franceze a aterizat în această zi pe Aeroportul Internaţional Braşov. Aceasta a fost cea mai mare aeronavă care a ajuns până la acel moment pe pista de la Ghimbav, iar acest lucru a fost posibil graţie certificării primite de putin timp de Aeroportul Braşov de la Autoritatea Aeronautică Civilă Română. Astfel, potrivit Condiţiilor de Certificare pentru Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav RO – 25/2023 Ediţia 3, document emis de AACR în data de 31 mai 2024, pe aeroportul din Ghimbav pot opera inclusiv aeronave de tipul A330-200.

28 iunie 2024, compania Fly Lili incepe (teoretic) zborurile de linie de la Braşov. Aceasta conectează Braşovul cu nouă oraşe europene: trei din Germania, trei din Italia şi câte unul din Spania, Grecia şi Turcia. Astfel, Braşovul avind o legătură directă cu două capitale, Roma şi Istanbul, dar şi cu importante HUB-uri de transport. 

Primul zbor de linie al companiei Fly Lili de pe AIBG

Aşadar, din 28 iunie 2024, în fiecare luni, miercuri şi vineri vor fi efectuate zborurile Fly Lili pe rutele Braşov - München - Braşov şi Braşov - Stuttgart - Braşov. 

Din 30 iunie 2024, în fiecare joi şi duminică vom avea zborurile Braşov - Salonic - Braşov, tot de atunci urmând să înceapă cursele Braşov - Nürnberg - Braşov şi Braşov - Roma-Fiumicino - Braşov, cu câte trei frecvenţe pe săptămână, în fiecare marţi, joi şi duminică. Menţionăm că începând cu data de 20 iulie, zborurile spre şi dinspre Roma vor fi programate sâmbăta, lunea şi joia.

Barcelona, o destinaţie mult dorită de braşoveni, va fi asigurată de Fly Lili cu două zboruri săptămânale: în fiecare sâmbătă, începând din 20 iulie 2024, respectiv în fiecare marţi, cu primul zbor în 23 iulie 2024

Din 21 iulie 2024, Fly Lili va efectua zboruri pe două rute: Braşov - Bologna - Braşov în fiecare marţi, joi şi duminică, şi Braşov - Milano-Malpensa - Braşov, în fiecare miercuri, vineri şi duminică. 

Brasovenii care aveau bilete duminică, 30 iunie 2024, spre Roma, Salonic sau Nurenberg cu Fly Lili au trebuit să îşi reconfigureze planurile deoarcere compania a amânat zborurile către aceste destinații.

Potrivit boardingpass.ro, zborurile programate duminică și în prima jumătate a săptămânii următoare nu au mai apărut ca opțiuni pe site. Motivul ar fi fost lipsa aeronavelor.

Fly Lili a decis să amâne cu câteva zile, până în 4 iulie, debutul rutelor planificate de pe Aeroportul Braşov spre Nuremberg, Salonic și Roma, din motive operaţionale.

„Compania aeriană Fly Lili amână debutul unor rute planificate să fie operate de la aeroportul Brașov până în 4 iulie 2024, în cel mai bun caz. Astfel, zborurile de duminică și din prima jumătate a săptămânii viitoare dintre Brașov și Nuremberg, Salonic și Roma au fost anulate, conform datelor din sistemul de rezervări”, transmitea boardingpass.

Mesajul oficial al companiei:

„Stimate pasager,
Dorim să vă informăm că zborul dumneavoastră a fost anulat din motive operaționale. Această anulare nu afectează programul de operare al companiei FlyLili.
În urma acestei anulări, vă oferim următoarele opțiuni:
Rambursarea integrală a biletului în contul utilizat pentru plată.
Rerutare gratuită pe următoarele zboruri disponibile.
Pentru modificarea datei de călătorie, accesați ‘Manage My Booking’ și selectați noua dată de zbor. Dacă alegeți rambursarea integrală, vă rugăm să ne trimiteți un email la customercare@flylili.com și să includeți codul de rezervare în email pentru a procesa rambursarea.
Ne cerem scuze pentru orice inconvenient și vă mulțumim pentru înțelegere.

Cu stimă, Echipa FlyLili.”

La acel moment, Fly Lili avea înmatriculate doar două avioane, ambele de tip Airbus A320 (YR-LIA și YR-LIB).

Cu unul dintre acestea, Fly Lili opera zboruri neregulate (charter) din Bulgaria, iar cu al doilea zbura în Egipt pentru compania aeriană Air Cairo.

În urma nemulțumirilor exprimate public după anularea curselor Fly Lili  de la/către Aeroportul Brașov, Jürgen Faff, deținătorul companiei, a declarat, la 1 iulie 2024, că regretă enorm situația creată.

„Sunt probleme cu înmatricularea aeronavei Fly Lili care trebuie să deservească zborurile de la/la Brașov. Sper ca în această săptămână să fie rezolvată situația. Aștept cu nerăbdare de la o zi la alta… Este o birocrație enormă! Facem tot ce e omenește posibil să închiriem alte aeronave pentru aceste curse. De exemplu, pentru cele de azi am adus un avion tocmai din Egipt! E, însă, extrem de greu, întrucât nu se găsesc aeronave de închiriat. Fiind sezon estival, este criză maximă. E o nebunie, realmente”, ne-a spus Jurgen Faff.

În ceea ce privește ziua fatidică de 30 iunie 2024, omul de afaceri ne-a precizat: „Pur și simplu, n-am avut soluții. Nu am găsit nici un avion disponibil. Îmi pare foarte rău pentru ceea ce s-a întâmplat, dar a fost independent de voința noastră, a celor de la Fly Lili”.

Avionul Boeing 737-700NG
Noiembrie 2024 - Un avion Boeing 737-700NG în configurație BBJ (Boeing Business Jet), operat de Jet Aviation (Malta), a zburat, fără escală, de la Kuala Lumpur (Malaezia) până la Brașov. După câteva zile petrecute în România, avionul s-a întors în Asia, zburând de la Brașov până la Colombo (Sri Lanka), tot fără escală.

Zborul dintre Kuala Lumpur (Malaezia) și Brașov a avut o durată de aproximativ 12 ore și 20 de minute, iar zborul dintre Brașov și Colombo (Sri Lanka) a avut o durată de aproape nouă ore.

Al treilea cel mai lung zbor de la Brașov a fost operat la finalul lunii octombrie 2024, când un Dassault Falcon 7X al Nomad Aviation (Elveția) a zburat fără escală între Brașov și Maldive timp de opt ore și 20 de minute.

Acestea au fost cele mai lungi zboruri operate până la momentul noiembrie 2024 spre și dinspre aeroportul din Brașov.

27 septembrie 2024 - Compania aeriană românească Fly Lili anuntă că părăseste Aeroportul Internațional Brașov Ghimbav începând cu data de 10 ianuarie 2025. Este a doua companie care i-a lăsat pe administratorii aeroportului cu „ochii în soare”, după ce Dan Air s-a mutat de la AIBG la Bacău, în decembrie 2023.

Anunțul postat de Fly Lili pe pagina de Facebook,
in data de 27 decembrie 2024.
Fly Lili a debutat cu dificultăți la Brașov, la sfârșitul lunii iunie 2024, în condițiile în care a operat inițial cu un avion închiriat, din cauza întârzierii de mai bine de 9 luni a înmatriculării aeronavei proprii, care trebuia să proceseze zborurile de la Brașov.

După o pauză de o lună, zborurile au început efectiv pe 3 august, când aeronava „Brașovului” a primit toate certificările necesare. În acea perioadă, Fly Lili a oferit brașovenilor și locuitorilor din județele învecinate, precum și celor interesați de zona Brașovului, curse către și dinspre Munchen, Stuttgart, Roma, Nurnberg, Thessaloniki și Barcelona.

Din cauza cererii reduse pentru destinațiile Thessaloniki și Barcelona, aceste curse au fost anulate treptat. Pe 29 septembrie 2024, Istanbulul a fost adăugat în oferta Fly Lili de pe Aeroportul Brașov Ghimbav. Tot în această toamnă, compania a redus zborurile săptămânale către Roma, de la 3 la 2, și a introdus bilete pentru destinația Madrid, care trebuia să fie inaugurată pe 14 decembrie. Din păcate, cererea extrem de scăzută a dus la anularea zborurilor către Madrid din planurile companiei.

Potrivit surselor Biz Brașov, încărcarea aeronavelor Fly Lili a fost, începând din august 2024, de doar 30% din capacitatea maximă. Lipsa pasagerilor a condus la pierderi financiare semnificative pentru compania aeriană. Proprietarul Fly Lili, a declarat în exclusivitate pentru Biz Brașov:

O zi de operare ne costă 80.000 de euro. Fiecare zi fără pasageri ne aduce pierderi de minimum 50.000 de euro, ceea ce înseamnă o pierdere de aproximativ 1,5 milioane de euro pe lună! Zi și noapte fac socoteli, caut soluții, am pierdut foarte mulți bani, nu mai pot să susțin fianciar operarea zborurilor regulate de la Brașov.

Deși ne-am dori să rămânem, am ajuns la capătul posibilităților noastre financiare. Ne pare foarte rău că am ajuns în această situație, dar cred în continuare în potențialul Aeroportului Brașov și sunt convins că va veni o perioadă de succes.

Vreau să mulțumesc brașovenilor, pasagerilor care au zburat cu noi, conducerii aeroportului, Consiliului Județean, companiei Kronaero și presei locale, care ne-au sprijinit într-o măsură excepțională. Vă mulțumesc tuturor!

Le cerem scuze celor care au fost afectați de anulări. De aceea, am fost nevoiți să punem prețuri mari la bilete începând cu 11 ianuarie, pentru a descuraja achiziționarea lor, astfel încât să avem cât mai puțini pasageri afectați de anulări, a declarat, in decembrie 2024, Jurgen Faff în exclusivitate pentru Biz Brașov.

Jürgen Faff a mai spus că nu îi este foarte clar pe ce perioadă va fi această plecare și ce va face în continuare cu aeronavele pe care le are în proprietate:

„În viitor, ne vom concentra pe operarea de tip ACMI și pe zboruri charter”

În acest context, începând din 11 ianuarie, de la Brașov s-a mai putut zbura doar la Londra (Luton), Dortmund și Budapesta, toate aceste destinații fiind operate de Wizz Air.

Sursa grafic: Asociația Aeroporturilor din România

Traficul aerian de pasageri înregistrat de aeroporturile din România pe parcursul anului 2024 a crescut cu aproape 6% față de valorile din anul 2023. Astfel 26.033.372 de pasageri au tranzitat aeroporturile românești anul trecut, față de 23.234.580 de pasageri, raportați în 2023. Comparativ cu anul 2019, traficul aerian din 2024 a crescut cu 12%.

In clasamentul aeroporturilor din Romania, in 2024, Aeroportul International Brasov Ghimbav s-a situat la mijlocul clasamentului in privinta numarului de calatori, cu un numar de 227.900 de pasageri.

Din centralizarea datelor de trafic aerian aferente anului 2024 se observă păstrarea trendului ascendent în ceea ce privește pasagerii zborurilor internaționale (+7% în 2024 față de 2023) dar și scăderea numărului pasagerilor pe zborurile interne (-6% în 2024 față de 2023). Traficul aerian de marfă a crescut pe parcursul anului trecut cu 4% iar numărul de mișcări aeronave (aterizări și decolări) a crescut cu 3%.

Un moment important pentru sectorul aviatic românesc petrecut în anul 2024 a fost aderarea României la spațiul Schengen aerian începând cu data de 31 martie. Acest moment a însemnat eliminarea controalelor la frontieră, ceea ce a dus la o creștere a eficienței operaționale și timpi reduși de așteptare pentru călători. Din totalul pasagerilor care au tranzitat aeroporturile românești după momentul aderării României la spațiul Schengen aerian, 70% s-au deplasat în interiorul spațiului Schengen și 30% au călătorit spre/dinspre destinații non-Schengen.



Comentarii

Postări populare de pe acest blog

8 mai 1956 - S-a nascut Ioan Ghise, primar al Brasovului intre anii 1996-2004

Inainte si Dupa. Intersectiile din Brasov, cu semaforizare si cu sensuri giratorii (Galerie foto)

Brasov - Strada Iuliu Maniu, in timp