26 iulie 2010 - Brasovul ales câstigatorul campaniei "Oraşul de vis al României" initiata de evz.ro

Reprezentanta evz.ro inminind premiul primarului Brasovului

Lansată pe 6 aprilie 2010, campania „Oraşul de vis“ a fost un demers marca evz.ro.  Echipa cotidianului national a dorit să vină în sprijinul românilor interesaţi să afle care este cel mai bun loc din România unde merită să trăieşti. Cititorilor ziarului li s-a lansat provocarea de a se implica într-un proiect unic în presa românească. 

80.000 de români au participat activ la campanie, acordând voturi de popularitate si evaluând oraşele. Fotografiile trimise de aceştia au făcut subiectul unor fotoreportaje inedite. Au fost alese 15 oraşe, cele mai mari după numărul de locuitori (cu peste 150.000 de locuitori): Arad, Bacău, Braşov, Brăila, Cluj-Napoca, Constanţa, Craiova, Galaţi, Iaşi, Oradea, Piteşti, Ploieşti, Sibiu, Timişoara şi Bucureşti. Acestea au primit de la cititori voturi de popularitate şi evaluări cu note de la 1 la 10 pentru: infrastructură, mediu, siguranţa cetăţenilor, sistemul local de sănătate, dezvoltare economică, administraţie locală, cultură şi educaţie.

Cititorii evz.ro au desemnat, în final, oraşul Braşov drept câştigător al campaniei „Oraşul de vis“ cu aproximativ 20,000 de voturi. Pe locurile doi şi trei s-au plasat oraşul Piteşti, respectiv oraşul Craiova. 

Notorietatea şi calitatea de zonă turistică de excepţie au sporit numărul voturilor adunate în contul oraşului Braşov. Situat în centrul ţării, încărcat de istorie şi promovat ca o destinaţie turistică montană ideală, Braşovul a fost asociat cu o calitate a vieţii superioară celei din alte oraşe. 
 
Onorat de statutul pe care oraşul său l-a primit din partea cititorilor evz.ro, primarul George Scripcaru a declarat: “Cei care au trecut cel puţin o dată prin Braşov au putut să vadă că lucrurile se mişcă. Ne putem mândri cu ospitalitatea locuitorilor, cu frumuseţea locurilor, cu evenimente publice culturale, care atrag un public numeros. Suntem, poate, pe un drum bun. Dar, cu certitudine, mai avem multe de făcut”.

Clasamentul complet al campaniei „Oraşul de vis“ a fost următorul:

Locul 1 - Braşov
Locul 2 - Piteşti
Locul 3 - Craiova
Locul 4 - Cluj-Napoca
Locul 5 - Iaşi
Locul 6 - Timişoara
Locul 7 - Arad
Locul 8 - Bacău
Locul 9 - Sibiu
Locul 10 - Constanţa
Locul 11 - Oradea
Locul 12 - Bucureşti
Locul 13 - Galaţi
Locul 14 - Brăila
Locul 15 - Ploieşti

Cum s-a ales câştigătorul?

Braşov a obţinut victoria în această campanie graţie publicului. Cititorii evz.ro au avut rolul determinant în realizarea acestui top. Votul lor de popularitate a contat în proporţie de 50% din notă care a stat la baza clasamentului final. Evaluarea publicului, cu note de la 1 la 10 pentru cele şapte criterii, a adus alte 25 de procente, în timp ce evaluarea realizată de evz.ro a contat în proporţie de 25%. 

Notele acordate de evz.ro arată o imagine reală a oraşului, întrucât au fost acordate ţinând cont de date statistice şi oficiale oferite de Institutul Naţional de Statistică (INS), Oficiul Naţional al Registrului Comerţului (ONRC), Ministerul Sănătăţii, Ministerul Educaţiei, Inspectoratele Judeţene de Poliţie şi Primăriile locale. În completare, au fost accesate site-urile ministerului Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional, furnizorii de utilităţi, precum şi alte instituţii.

Sursa info si foto: Evenimentul Zilei / Primaria Brasov



Comentarii

Postări populare de pe acest blog

8 mai 1956 - S-a nascut Ioan Ghise, primar al Brasovului intre anii 1996-2004

Inainte si Dupa. Intersectiile din Brasov, cu semaforizare si cu sensuri giratorii (Galerie foto)

Brasov - Strada Iuliu Maniu, in timp