Cronica bulevardului Grivitei din Brasov
![]() |
1983. Pe când în locul străzii era doar terasamentul vechii cai ferate ce mergea în Gara Suburbiu (zona Griviţei-Aurel Vlaicu), desfiinţată în 1962. Sursa foto: BVOSM |
Denumirea stradală "Griviţa" apare în noua parcelare "Suburbiu" încă din anii '20 la Braşov (actualul bulevard, parte din latura vestică, actuale numere 2-38). În anii 1970-71, odată cu realizarea pasajului şi a modernizării până la Str. Aurel Vlaicu, această Str. Griviţa s-a unit cu fosta Str. Armoniei (actualul bulevard, parte din latura estică, actuale numere 1-37), şi i s-a schimbat sensul de numerotare. Înainte, cele două străzi erau şiruri paralele, fiecare pe câte o parte a vechii căi ferate principale desfiinţate în 1962. Mai departe, din 1973, Str. Griviţa astfel modificată a primit rangul de bulevard, extinzându-se în etape (1976 până la Mircea Cel Bătrân, 1981 până la 13 Decembrie, 1988 până la Kogălniceanu). Ultimul tronson a preluat şi clădiri de bloc ce aparţineau înainte de străzile 9 Mai, 13 Decembrie şi Petru Maior. În urma acestei naşteri dificile şi de-andoaselea, Bulevardul Griviţei este, alături de Bulevardul Victoriei, una dintre singurele două artere din Braşov ce nu respectă regula istorică de numerotare - respectiv începând dinspre centrul oraşului spre margine.
1953 - "In Oraşul Stalin (...) s’au început şi lucrările de refacere a străzii Griviţei. Sarcina de amenajare a acestei străzi pe o lungime de 1000 m, i-a revenit colectivului de întreprindere „Metaloductil“ care răspunzând cu entuziasm, a dus o muncă susţinută participând în fiecare zi după orele de program grupuri de câte 20 -25 tovarasi, bărbaţi, femei, tineri şi vârstnici pentru a termina lucrarea de pietruire până la 1 Mai." (Drum Nou, 28 aprilie 1953)
Comentarii
Trimiteți un comentariu