22 august 1960 - Se da in folosinta un segment din bulevardul Lenin, viitorul bulevard 15 Noiembrie

Fotografie din editia din 23 august 1960 a ziarului Drum Nou.

La finalul anilor (19)50, zona dintre uzina Strungul si Calea Bucuresti a fost supusa unor transformari. Unele case vechi au fost demolate si s-au construit blocuri in locul lor, iar strada a fost largita si asfaltata. Interesant e ca in acea vreme a fost denumita "autostrada", termen care avea atunci o alta semnificatie (in acea vreme, drumul pentru autovehicule din afara orasului  era numit "autodrum"). In perioada comunista se incerca inauguarea unor obiective in apropierea zilelor de 1Mai si 23 August, doua sarbatori importante pentru regimul de atunci. Si aici s-a dorit ca macar o portiune din noua "autostrada" sa fie data in folosinta in cinstea zilei de 23 August 1960. Bulevardul era plin de culoare la inaugurare, deoarece de-a lungul lui fusesera plantate o multime de flori. Iata cum prezenta ziarul local Drum Nou evenimentul:

Priveşti si nu-ţi vine să crezi că pînă mai ieri aici era un drum îngust si întortochiat, pe marginea căruia se strecura cu greutate un trenuleţ gălăgios. Admiri acum o autostradă străjuită de stilpi înalţi cu lămpi moderne, cu flori pe mijloc si blocuri noi, mari, de o parte fi de cealaltă. Ieri, in cinstea zilei de 23 August a fost dată in folosinţă o parte din această autostradă. Ritmul in care s-a lucrat, entuziasmul tinerilor si virstnicilor în fruntea cărora se aflau - ca pretutindeni comuniştii, au schimbat în cîteva zile faţa acestor locuri. 

Fotografie din Drum Nou, ed. 14 august 1960
Vorbind despre noua autostradă va trebui să folosim foarte des cuvintul „flori". Peste noapte au apărut aici 20.000 de flori. Şi despre ele se cuvine să vorbim. Cu atît mai mult însă se cuvine să vorbim despre florile din inimile celor care s-au întrecut aici în muncă patriotică zile şi nopţi fără răgaz, dăruind orasului încă un loc cu care să se mîndrească. 20.000 de flori si aproape tot pe atîţia mesteri s-au întrecut în frumuseţe. Mesteri în instalaţii, mesteri in conducerea tractoarelor si masinilor, mesteri betonişti - mesteri florari. 

Pentru o bună planificare a muncii s-a încercat un sistem de repartizare a forţelor. La săpături, fiecare om - patru metri liniari. Seara, se făcea bilanţul. Atîţia oameni ori patru metri. 

La temelia acestei noi realizări ar trebui să se treacă peste 16.000 de nume și nici atunci nu ar fi epuizată lista tuturor celor care au contribuit la înfăptuirea ei. Sau poate că în locul tuturor s-ar cuveni să fie trecut un singur nume, acela al entuziasmului născut din dorința oamenilor ca viaţa lor să fie mereu mai frumoasă.
1959. La marginea strazii se mai afla inca linia de tramvai care facea legatura cu Sacelele. A fost demontata in anul urmator. Blocurile din imagine abia fusesera finalizate la data fotografierii. Sursa foto: Drum Nou, ed. 27 iunie 1959 / Digiteca Arcanum

VEZI si: Bulevardul 15 Noiembrie, in timp (Galerie foto)

Sursa info: ziarul Drum Nou, editia din 23 august 1960 / Digiteca Arcanum

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

8 mai 1956 - S-a nascut Ioan Ghise, primar al Brasovului intre anii 1996-2004

Inainte si Dupa. Intersectiile din Brasov, cu semaforizare si cu sensuri giratorii (Galerie foto)

Brasov - Strada Iuliu Maniu, in timp