10 ianuarie 1974 - Vizita lui Nicolae Ceausescu la intreprinderi din Brasov

Vizita "tovarăsului" prezentata pe prima pagina a ziarului "Steagul Rosu" din Petrosani.
Sursa foto: Biblioteca Deva

Nicolae Ceausescu, secretar general al Partidului Comunist Român si președinte al Consiliului de Stat, a fost intimpinat de oficialitătile locale si de cetăteni brasoveni la intrarea in oras si cu onoruri militare. După momentul ceremonial de intimpinare, Ceausescu a vizitat Uzina "Electroprecizia" din Săcele, apoi a ajuns la Intreprinderea de Autocamioane, uzina care produsese pină la acel moment "330.160 de autocamioane de diferite tipuri și mărimi". 

După discutii in care conducerea uzinei a prezentat "înfăptuirile indicațiilor date cu prilejul vizitei anterioare" si a dat asigurari că "muncitorii de aici sint hotărîți să-și onoreze înainte de termen sarcinile mobilizatoare ce le revin în 1974", Nicolae Ceausescu a vizitat unele sectii.

Angajatii s-au lăudat presedintelui tării cu aplicarea unor "procedee moderne de înaltă eficiență, unele din ele brevetate și peste hotare, care concomitent cu reducerea consumului de metal, permit obținerea unor piese și ansamble de mare complexitate din componența noilor tipuri de autocamioane și care în trecut erau importate. Din seria de noi tehnologii, extrem de moderne, reține în mod deosebit atenția procedeul de realizare, prin metoda turnării în matrițe speciale, a arborelui cotit dintr-o singură bucată, piesă deosebit de complexă care necesita înainte mai multe operațiuni de prelucrare."

Pe o platformă în aer liber, "stegarii" si-au prezentat autocamioanele și autobasculante grele de diverse tipuri, destinate lucrărilor pe șantierele de construcții, in sectorul minier, pentru Canalul Dunăre - Marea Neagră. Ministrul Industriei construcțiilor de mașini-grele, loan Avram, prezent la vizită, menționează că "în cursul anului se va încheia programul de asimilare prin introducerea în fabricație a unor autocamioane cu dublă și tripla tracțiune, echipate cu motor Diesel de 215 C.P.". Totodată, se anuntă că s-a trecut la echiparea cu motoare Diesel a unui număr important de autocamioane Carpați și Bucegi, lucru apreciat de Ceausescu care recomandă extinderea in continuare a producției de autocamioane care utilizează drept combustibil motorina.

Pe parcursul vizitei, "tovarășul Nicolae Ceaușescu remarcă existența unor spații ce nu sînt folosite corespunzător și cere ca ele să fie dotate cu mașini și utilaje în vederea sporirii in continuare a productiei". In încheierea vizitei, "secretarul general al partidului se întreține cu conducerea ministerului de resort, a centralei industriale și a întreprinderii referitor la posibilitățile de dezvoltare într-un ritm mai rapid a producției de autocamioane a asimilării întregii game de asemenea autovehicule atît pentru nevoile economiei naționale, cit si pentru export."

Mai departe, "tovarăsul" a vizitat Uzina Rulmentul, unde conducerea unitătii afirmă că "in urma indicațiilor date de secretarul general al partidului cu prilejul unor vizite anterioare aici, s-a trecut la o diversificare fără precedent a producției de rulmenți, uzina fabricind astăzi peste 300 de repere, din care 60 au fost asimilate anul trecut, ceea ce a condus la o eficiență economică deosebită."

Apreciind eforturile colectivului în această direcție, tovarășul Nicolae Ceaușescu recomandă conducerii ministerului și centralei să extindă sectorul de utilare cu mașini specializate, atît pentru uzina proprie, cit și pentru fabricile de la Alexandria și Birlad. In acest context, secretarul general a arătat că Ministerul Construcțiilor de Mașini grele trebuie sa realizeze linii complete de producere a unor asemenea utilaje, care vor putea fi, de asemenea, exportate.

Ceausescu spune ca vrea ca Romania sa produca mai multi rulmenti. "Ne propunem să creăm o nouă uzină, astfel încît să ajungem la o producție anuală de 280-300 milioane de rulmenți, care sâ asigure necesarul intern și cerințele exportului." 

Apoi, secretarului general P.C.R i-au fost prezentate "ultimele creații ale colectivului întreprinderii „Tractorul". Este vorba de modelele S 180 C.P. pe șenile și de tractorul do 80 C.P., ce vor putea fi folosite pe șantiere de construcții, în lucrări industriale și în hidroameliorații."

Industria Turismului era in plina dezvoltare in judetul Brasov, in acea perioada, asa ca "tovarășul" a avut o întîlnire și cu edilii județului, la care a participat și ministrul Turismului, Ion Cosma. Cu acest prilej, au fost dezbătute o serie de probleme legale de dezvoltare a stațiunilor montane, pentru a se asigura o promovare largă a turismului. In timpul discuțiilor s-a acordat o atenție deosebită studiilor de sistematizare și dezvoltare în perspectivă a stațiunilor Poiana Brașov și Predeal. 

La Poiana, pe baza sondării opiniei turiștilor, proiectele au în vedere evitarea unui număr exagerat de construcții, pentru a nu știrbi din farmecul cadrului natural. S-a ajuns astfel la concluzia că dimensionarea optimă a stațiunii este de 4 300 locuri. In acest sens s-a prevăzut construcția a încă 10 hoteluri, amplasate în zone liniștite, a unui centru al stațiunii, cu puncte comerciale, amenajarea unor noi pîrtii pentru sporturi de iarnă, precum și a unor noi teleferice. Trei dintre noile hoteluri - cu o capacitate de aproape 1 000 de locuri - sint in construcție, urmînd a fi gata pină în 1975.


Sursa info: ziarul "Steagul Rosu" din Petrosani

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

8 mai 1956 - S-a nascut Ioan Ghise, primar al Brasovului intre anii 1996-2004

Inainte si Dupa. Intersectiile din Brasov, cu semaforizare si cu sensuri giratorii (Galerie foto)

Brasov - Strada Iuliu Maniu, in timp