1982 - Inaugurarea Telecabinei Capra Neagra din Poiana Brasov

Poreclită și "telecabina mare", din motive evidente (mai înaltă, mai lungă și mai spațioasă decât Kanzel). A fost inaugurată la 11 ani dupa Telecabina Kanzel. Staţia de plecare este amplasată în apropierea hotelului „Sport" iar sosirea în şaua de sub vîrful Postăvarul, la altitudinea de 1785 m.

Cei trei piloni de linie au înălţimi de 13 m, 20 m şi respectiv 55,50 m. Survolînd Valea Lamba, intre pilonul nr. 3 şi staţia de sosire, cabina cu pasageri se află la circa 152 m deasupra terenului. 

Față de celelalte telecabine de la noi, există niște diferențe esențiale. În primul rând, pentru proiectarea instalației și furnizarea materialelor nu a mai fost cooptat Ceretti, ci compania elvețiană Habegger Thun A.G. De remarcat, însă, că tot Ceretti a livrat cabinele. Apoi, capacitatea cabinelor este de 60 de locuri, față de 43 la Kanzel. Forma pilonilor a fost modificată, fiind înlocuite "urechile de pisică". În locul lor, au apărut capetele paralelipipedice specifice instalațiilor moderne din prezent. 

Telecabina deasupra partiei Bradul. 2020
Au fost montate bănci pe interior (încap 8 persoane în total, câte 4 pe fiecare bancă), iar ușile sunt pe ambele părți ale cabinei, ceea ce facilitează accesul în cabină și ieșirea din aceasta. Statia de plecare se afla la baza partiei Bradul. Terminalul superior e la doar câteva sute de metri față de cel de la Kanzel. Aceste aspecte ne pot da o impresie despre cam care era numărul de turiști din Poiană la inceputul anilor 80. Administratorul este Ana Teleferic. Instalația funcționează tot timpul anului. 

Date tehnice:

- lungime traseu: 2,8 km

- proiectant instalație: Habegger Thun A.G., în colaborare cu Institutul "Proiect" Brașov

- executant: Ministerul Minelor, Petrolului și Geologiei, prin intermediul Trustului de Construcții și Montaje Miniere București (șantierul Brașov).

- executant cabine: Ceretti e Tanfani Milano

- furnizor piese instalație: Habegger Thun A.G.

- executant structură metalică piloni: CS Reșița

- număr piloni: 3

- număr cabine: 2

- diferență de nivel: 735,70 m

- viteză de deplasare: 10 m/s maximă, 6 m/s regulat

- durată aproximativă călătorie: 8 minute

- diametru cablu purtător: 62 mm

- diametru cablu tractor: 33 mm

- capacitate cabine: 60 persoane, 500 pasageri/oră.

- putere motor principal: 250 kW.

Sursa info: Forum Metrou Usor

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

8 mai 1956 - S-a nascut Ioan Ghise, primar al Brasovului intre anii 1996-2004

Inainte si Dupa. Intersectiile din Brasov, cu semaforizare si cu sensuri giratorii (Galerie foto)

Brasov - Strada Iuliu Maniu, in timp