1982 - Inaugurarea Telecabinei Capra Neagra din Poiana Brasov
Solicitați un link
Facebook
X
Pinterest
E-mail
Alte aplicații
Data publicarii:
Poreclită și "telecabina mare", din motive evidente (mai înaltă, mai lungă și mai spațioasă decât Kanzel). A fost inaugurată la 11 ani dupa Telecabina Kanzel. Staţia de plecare este amplasată în apropierea hotelului „Sport" iar sosirea în şaua de sub vîrful Postăvarul, la altitudinea de 1785 m.
Cei trei piloni de linie au înălţimi de 13 m, 20 m şi respectiv 55,50 m. Survolînd Valea Lamba, intre pilonul nr. 3 şi staţia de sosire, cabina cu pasageri se află la circa 152 m deasupra terenului.
Față de celelalte telecabine de la noi, există niște diferențe esențiale. În primul rând, pentru proiectarea instalației și furnizarea materialelor nu a mai fost cooptat Ceretti, ci compania elvețiană Habegger Thun A.G. De remarcat, însă, că tot Ceretti a livrat cabinele. Apoi, capacitatea cabinelor este de 60 de locuri, față de 43 la Kanzel. Forma pilonilor a fost modificată, fiind înlocuite "urechile de pisică". În locul lor, au apărut capetele paralelipipedice specifice instalațiilor moderne din prezent.
Telecabina deasupra partiei Bradul. 2020
Au fost montate bănci pe interior (încap 8 persoane în total, câte 4 pe fiecare bancă), iar ușile sunt pe ambele părți ale cabinei, ceea ce facilitează accesul în cabină și ieșirea din aceasta. Statia de plecare se afla la baza partiei Bradul. Terminalul superior e la doar câteva sute de metri față de cel de la Kanzel. Aceste aspecte ne pot da o impresie despre cam care era numărul de turiști din Poiană la inceputul anilor 80. Administratorul este Ana Teleferic. Instalația funcționează tot timpul anului.
Date tehnice:
- lungime traseu: 2,8 km
- proiectant instalație: Habegger Thun A.G., în colaborare cu Institutul "Proiect" Brașov
- executant: Ministerul Minelor, Petrolului și Geologiei, prin intermediul Trustului de Construcții și Montaje Miniere București (șantierul Brașov).
- executant cabine: Ceretti e Tanfani Milano
- furnizor piese instalație: Habegger Thun A.G.
- executant structură metalică piloni: CS Reșița
- număr piloni: 3
- număr cabine: 2
- diferență de nivel: 735,70 m
- viteză de deplasare: 10 m/s maximă, 6 m/s regulat
Ioan Ghise, primarul Brasovului. Sursa foto: Cotidianul, ed. 19 martie 1991 / Digiteca Arcanum Sursa foto: Afise Electorale Ioan Ghișe (n. 8 mai 1956, Mediaș, pe atunci în regiunea Stalin) , a fost primar al municipiului Brașov din 1996 până în 2004. In anul 1996 , Ioan Ghișe a candidat la functia de primar al Brasovului din partea "Partidului Liberal - 1993". In primul tur a obtinut 24505 voturi (17.41 %) , clasindu-se pe primul loc cu citeva zeci de sutimi in fata candidatului Partidului Socialist al Muncii, Octavian Capitanu. In turul al doilea , Ioan Ghișe a cistigat detasat postul de primar obtinind 112384 voturi (75.34 %). In anul 2000 , Ioan Ghișe a candidat pentru un nou mandat la functia de primar al Brasovului din partea "Partidului Liberal Liberal", de aceasta data. In primul tur a obtinut 42201 voturi (40.89 %) , clasindu-se pe primul loc in fata candidatului Partidul Democratiei Sociale Din Romania, Ioan Ionita, care a obtinut 22.84 % din votu...
~1900. Actuala strada Iuliu Maniu la intersectie cu strada Castanilor (la Ceasul Rau) vazuta dinspre centru. Cladirea din stinga era a Vamii, unde se platea taxa de acces in oras. Locul se numea la Podul de Piatra, (podul peste canalul Timis). Zidul din partea dreapta (existent si astazi )imprejmuieste Liceul Hidromecanica. Sursa foto si info: Dan Mateescu 1912 . Actuala strada I. Maniu, la intesectia cu strada Gradinarilor. Sursa foto: dr. Kurt Barth 1912 . Aceeasi zona (Calea Garii, actuala strada I. Maniu). Zona Sanitas, din prezent. Cișmea și adăpătoare pentru cai, loc de popas al celor veniți cu produse în piețele orașului. Sursa foto: dr. Kurt Barth 1920 . Intersectia actualei strazi Iuliu Maniu cu strada Agriselor (spre stinga). Sursa foto: Dan Mateescu 1920 . Intersectia strazilor "Calea Garii", Iuliu Maniu, de azi, cu strada "Invatatorilor" respectiv Vlad Tepes, de azi. In afara faptului ca s-a acoperit canalul, peisajul pare neschimbat; chiar si farmac...
1974 . Bulevardul Victoriei, finalizat. Sursa foto: Gruia Hilohi Zona bulevardului, in 1943 si 1966. Sursa foto: Gruia Hilohi La citiva ani după inaugurarea noii Statii CFR a Braşovului, amplasată în mijlocul unui imens teren, presărat cu construcţii provizorii, dispuse la întimplare, zona a inceput să se transforme major. Aglomerarea vechilor construcţii a dispărut treptat, făcînd loc unui cartier modern, cu clădiri înalte, amplasate aerat, exprimînd tendinţele contemporane ale urbanismului şi arhitecturii. Dezvoltarea rapidă a zonei Gării noi a reclamat crearea unor artere de comunicaţie adecvate, menite a face o mai bună legătură între diversele cartiere ale oraşului, de mare circulaţie citadină. S-a inceput crearea a două artere magistrale, care vor face legătura între gară şi zona de est a oraşului (Steagul roşu), cea de nord (cartierul Tractorul), şi de vest (cartierul Bartolomeu). Una din ele — este vorba de aceea care merge paralel cu calea ferată — va intersecta Calea Hăr...
Comentarii
Trimiteți un comentariu