27 februarie 1971 - Inaugurarea Telecabinei Kanzel din Poiana Brasov

1975. Telecabina Kanzel, la citiva ani de la darea in folosinta. Sursa foto: Imi Pasa

Telecabina Kanzel este poreclită și "telecabina mică", deoarece este mai scurtă, mai scundă și cu o capacitate mai mică decât Telecabina Capra Neagră. Acest teleferic deserveste mai multe pârtii din zonă (Kanzel, Drumul Roșu, Sulinar, Subteleferic, Lupului și Ruia). A fost inaugurat în 1971. Pe traseul său, se află și cel mai scund pilon de telecabină din România (pilonul 2; 7,5 m înălțime). Deși e din același lot cu Tâmpa și cele de la Sinaia, există câteva diferențe față de acestea. Întâi, înălțimea; această telecabină este mai aproape de sol decât celelalte. Apoi, capacitatea e aproape dublă; o cabină are 43 de locuri, spre deosebire de 20 și 25, câte au celelalte 3 instalații.

In trecut telecabina a apartinut de S.T.C. Brasov, in prezent fiind administrata de catre societatea AnaTeleferic, care administrează și telecabinele Tâmpa și Capra Neagră. Telecabina funcționează tot timpul anului. Un bilet de la Kanzel e valabil și la Capra Neagră, și invers, astfel că poți urca pe la Capra Neagră și să cobori cu Kanzel, dacă ai bilet tur-retur. Sau invers.


Date tehnice:

- lungime traseu: 2,45 km

- proiectant instalație: "Ceretti e Tanfani" Milano, în colaborare cu Institutul "Proiect" Brașov.

- executant al lucrărilor: Ministerul Minelor, Petrolului și Geologiei, prin intermediul Trustului de Construcții și Montaje Miniere București (șantierul Brașov).

- executant cabine: Ceretti e Tanfani Milano

- executant structură metalică piloni: CS Reșița

- număr piloni: 3

- număr cabine: 2

- diferență de nivel: 693 m

- viteză de deplasare: 7,5 m/s

- timp aproximativ parcurgere traseu: 9 minute

- diametru cablu purtător: 40 mm

- diametru cablu tractor: 25 mm

- capacitate cabine: 43 persoane, 350 pasageri/oră

De mentionat că cablurile, de aproape 3 km lungime, pe care circula cabinele cîntăresc împreună 108 tone si au fost instalate de o brigadă care a realizat funicularul de la Porțile de Fier. 

Sursa info: Forum Metrou Usor

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Inainte si Dupa. Intersectiile din Brasov, cu semaforizare si cu sensuri giratorii (Galerie foto)

14 iunie 1427 - Prima atestare documentara a Poienii Brasov

11 mai 2024 - Aurora boreala vizibila la Brasov (VIDEO)