2011 - Transformarea Pietii Unirii in zona pietonala

Piata Unirii. 2013

In a doua jumatate a anului 2011, Piata Unirii a fost transformata si modernizata. Daca pina in 2011 mare parte din suprafata ei era accesibila masinilor, care puteau si parca acolo, dupa lucrarile de transformare, zona a devenit una predominant pietonala. Din suprafata totala de 6.350 mp, vizata de lucrari, doar 2300 mp au ramas ca suprafaţă carosabilă iar 4.050 mp au devenit suprafaţă pietonală. 

Zona acoperită de proiect a fost dotată cu mobilier urban (25 bănci, 2 mese, 17 coşuri de gunoi, 10 cadre pentru parcarea bicicletelor), s-a amenajat 12 locuri de parcare şi a o staţie de autocar pentru debarcare turişti şi s-a construit o fântână arteziană. Au fost montate 40 de corpuri noi de iluminat, din care 15 pentru iluminat arhitectural.

Cablurile de date, telefonie şi alte elemente de reţelistică au fost retrasate în jurul pieţei, iar troiţa lui Ilie Birt a fost pictată şi reabilitată. Au fost probleme mari din cauza reţelelor, întregul subsol al pieţei fiind împânzit de tot felul de conducte de apă, canalizare, gaz, electricitate, telefonie şi fibră optică. În multe cazuri, documentaţia nu corespundea situaţiei de fapt. Pentru pavare, 762.000 de pietre cubice cu latura de 8 centimetri au fost prelucrate din bazaltul adus de la Racoş şi se montează în piaţă. 


Asa arata Piata Unirii inainte de transformare in pietonal. Anul 2009. Sursa foto: Google Street View

Anul 2009. Sursa foto: Google Street View
„Se urmăreşte asigurarea cu prioritate a funcţiunii de spaţiu public pentru pietoni, precum şi reorganizarea schemei de circulaţie auto în piaţă, respectiv: fluidizarea circulaţiei auto pe axul principal de derulare a circulaţiei spre cartierul Şchei şi spre obiectivele turistice situate în amonte de acesta (Pietrele lui Solomon, traseele turistice din Masivul Postăvarul), asigurîndu-se accesul facil în toate direcţiile care converg spre Piaţa Unirii. Totodată, se va realiza o gradare a circulaţiei în scopul diminuării impactului negativ asupra cadrului istoric-urbanistic. Piaţa va deveni astfel un loc de desfăşurare atît a serviciilor clasice de deservire a oraşului, cît şi a altor activităţi cu caracter cultural şi turistic“, se arata în documentaţia proiectului.

Dupa finalizarea lucrărilor, o parte dintre locuitorii din Şchei a fost nemultumită de noul aspect al Pieţei Unirii, plîngindu-se că în zonă se circulă greu, iar pe unele străzi accesul şi parcarea sînt imposibile. Directorul Primei Şcoli Româneşti, Vasile Oltean - care era şi consilier judeţean din partea PNL, spunea că noua amenajarea a Pieţei Unirii nu ajută deloc turismului, ba chiar „anulează muzeul Primei Şcoli Româneşti”, pentru că autocarele ajung foarte greu în zonă. Cei care vor să viziteze complexul muzeal trebuie să-şi lase maşinile în centru şi să vină apoi pe jos pînă în Şchei, căci nu au garanţia că găsesc şi o parcare. 

Lucrările au început în 22 iunie si s-au finalizat in luna noiembrie 2011. Valoarea totală a proiectului: 5.406.373,96 lei, din care:  4.147.968,04 lei (97,97%), fonduri nerambursabile


Sursa info: Monitorul Expres (1) (2) Brasovul Tau

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

8 mai 1956 - S-a nascut Ioan Ghise, primar al Brasovului intre anii 1996-2004

Inainte si Dupa. Intersectiile din Brasov, cu semaforizare si cu sensuri giratorii (Galerie foto)

Brasov - Strada Iuliu Maniu, in timp