Ioan Ghise, primarul Brasovului. Sursa foto: Cotidianul, ed. 19 martie 1991 / Digiteca Arcanum Sursa foto: Afise Electorale Ioan Ghișe (n. 8 mai 1956, Mediaș, pe atunci în regiunea Stalin) , a fost primar al municipiului Brașov din 1996 până în 2004. In anul 1996 , Ioan Ghișe a candidat la functia de primar al Brasovului din partea "Partidului Liberal - 1993". In primul tur a obtinut 24505 voturi (17.41 %) , clasindu-se pe primul loc cu citeva zeci de sutimi in fata candidatului Partidului Socialist al Muncii, Octavian Capitanu. In turul al doilea , Ioan Ghișe a cistigat detasat postul de primar obtinind 112384 voturi (75.34 %). In anul 2000 , Ioan Ghișe a candidat pentru un nou mandat la functia de primar al Brasovului din partea "Partidului Liberal Liberal", de aceasta data. In primul tur a obtinut 42201 voturi (40.89 %) , clasindu-se pe primul loc in fata candidatului Partidul Democratiei Sociale Din Romania, Ioan Ionita, care a obtinut 22.84 % din votu...
~1900. Actuala strada Iuliu Maniu la intersectie cu strada Castanilor (la Ceasul Rau) vazuta dinspre centru. Cladirea din stinga era a Vamii, unde se platea taxa de acces in oras. Locul se numea la Podul de Piatra, (podul peste canalul Timis). Zidul din partea dreapta (existent si astazi )imprejmuieste Liceul Hidromecanica. Sursa foto si info: Dan Mateescu 1912 . Actuala strada I. Maniu, la intesectia cu strada Gradinarilor. Sursa foto: dr. Kurt Barth 1912 . Aceeasi zona (Calea Garii, actuala strada I. Maniu). Zona Sanitas, din prezent. Cișmea și adăpătoare pentru cai, loc de popas al celor veniți cu produse în piețele orașului. Sursa foto: dr. Kurt Barth 1920 . Intersectia actualei strazi Iuliu Maniu cu strada Agriselor (spre stinga). Sursa foto: Dan Mateescu 1920 . Intersectia strazilor "Calea Garii", Iuliu Maniu, de azi, cu strada "Invatatorilor" respectiv Vlad Tepes, de azi. In afara faptului ca s-a acoperit canalul, peisajul pare neschimbat; chiar si farmac...
1974 . Bulevardul Victoriei, finalizat. Sursa foto: Gruia Hilohi Zona bulevardului, in 1943 si 1966. Sursa foto: Gruia Hilohi La citiva ani după inaugurarea noii Statii CFR a Braşovului, amplasată în mijlocul unui imens teren, presărat cu construcţii provizorii, dispuse la întimplare, zona a inceput să se transforme major. Aglomerarea vechilor construcţii a dispărut treptat, făcînd loc unui cartier modern, cu clădiri înalte, amplasate aerat, exprimînd tendinţele contemporane ale urbanismului şi arhitecturii. Dezvoltarea rapidă a zonei Gării noi a reclamat crearea unor artere de comunicaţie adecvate, menite a face o mai bună legătură între diversele cartiere ale oraşului, de mare circulaţie citadină. S-a inceput crearea a două artere magistrale, care vor face legătura între gară şi zona de est a oraşului (Steagul roşu), cea de nord (cartierul Tractorul), şi de vest (cartierul Bartolomeu). Una din ele — este vorba de aceea care merge paralel cu calea ferată — va intersecta Calea Hăr...
Comentarii
Trimiteți un comentariu