|
De la stinga la dreapta: Adriana Dontu, prefectul jud. Brasov, Dorel Toma, primarul Ghimbavului, Aristotel Cancescu, presedintele CJ Brasov, Ludovic Orban, ministrul Transporturilor si Ronald Weissberger, presedinte Intelcan. |
Data de 15 aprilie 2008 e
ziua in care la Ghimbav au fost puse bazele construcţiei aeroportului internaţional, un vis de zeci de ani al braşovenilor. Momentul inaugurării şantierului a fost marcat printr-o festivitate desfăşurată chiar pe terenul pe care se va construi intrarea in aeroport.
In ciuda vremii nu tocmai favorabile unei asemenea manifestări, la Ghimbav au ţinut să fie prezenţi peste o sută de oameni, oficialităţi sau simpli cetăţeni. Au fost prezenţi prefectul Adriana Donţu, subprefectul Szakal Andras, primarul Ghimbavului Dorel Toma, preşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie Braşov, Nicolae Ţucunel, viceprimarul municipiului Braşov, Adrian Gabor, primarii localităţilor invecinate, parlamentari, directori de instituţii publice, numeroşi consilieri judeţeni şi locali din Braşov şi Ghimbav. Au mai participat foşti şi actuali angajaţi ai societăţii IAR Ghimbav, precum şi membri ai Asociaţiei Aviatorilor Braşoveni, intre aceştia din urmă s-a regăsit şi primul pilot de vinătoare din Braşov, erou al celui de-al doilea război mondial, ajuns la venerabila virstă de 88 de ani. Invitatul de onoare al festivităţii a fost ministrul Transporturilor, braşoveanul Ludovic Orban, cel care din momentul in care a preluat conducerea acestui minister a fost aproape de proiectul aeroportului şi l-a susţinut.
|
Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, la lopata. Alaturi, Aristotel Cancescu, cu "capsula timpului" in mina. |
In acest proiect s-au implicat cinci autorităţi publice - C
onsiliul Judeţean Braşov, Consiliul Local Ghimbav, Consiliul Local Braşov, Consiliul Judeţean Covasna şi Consiliul Judeţean Harghita, reprezentate in Consiliul de Administraţie al societăţii "Aeroportul Internaţional Braşov - Ghimbav" (AIBG),
alături de concernul canadian Intelcan, acţionar majoritar. Respectiva societate urma sa coordoneze proiectul de construcţie a aeroportului, apoi şi activitatea de operare. Pe lingă tăierea panglicii inaugurale a şantierului de la aeroport, un moment inedit al festivităţii l-a constituit
ingroparea unei "Capsule a timpului", un tub care conţinea documentele prin care cele cinci autorităţi publice menţionate şi-au dat acordul pentru asocierea in vederea construirii aeroportului, alături de un act care atesta punerea pietrei de temelie a aeroportului, act semnat de toţi cei implicaţi in proiect.
Construcţia aeroportului reprezenta o dorinţă pe care braşovenii o aveau de peste douăzeci de ani dar şi o nostalgie după vremurile interbelice, cind din oraşul nostru decolau avioane cu destinaţia Bucureşti sau Viena. După ani in care conducerea administraţiei judeţene a incercat zadarnic să colaboreze cu diverse firme ce păreau dornice pină la un punct să construiască un aeroport la Ghimbav, in sfirşit proiectul parea sa fi intrat in linie dreaptă.
"De-a lungul anilor am avut mai multe negocieri cu firme interesate de construirea unui aeroport la Braşov, insă toate au eşuat din faşă. Primul studiu pe această temă, la Braşov, a aparţinut unor specialişti danezi şi a fost elaborat in 1993. Ei ne-au spus clar că pină in anul 2000 nu avem şanse să construim un aeroport, pentru că o asemenea investiţie nu s-ar justifica din punct de vedere economic şi nici nu vom găsi investitori capabili să o facă. Iată că ei au avut dreptate. Acum lucrurile s-au schimbat. Acum, existenţa aeroportului este o condiţie a dezvoltării judeţului nostru. Investitorii care vor să-şi deschidă afaceri la noi se interesează de stadiul aeroportului şi işi planifică dezvoltarea in funcţie de el", a precizat
preşedintele CJ Brasov, Aristotel Căncescu, la conferinţa de presă care a urmat inaugurării.
Printr-un asemenea proiect, unul dintre scopurile principale era ca judeţul Braşov să devină primul judeţ turistic al Romaniei. Se estima ca anual ar putea sa ajungă două milioane de turişti in judeţul Braşov, din momentul in care va funcţiona aeroportul.
Preşedintele Consiliului Judeţean a accentuat faptul că inaugurarea lucrărilor la aeroport s-a făcut in momentul in care toate obstacolele birocratice au fost depăşite. El a reamintit că proiectul aeroportului a fost sabotat de Ministerul Transporturilor in toată perioada in care la conducerea lui s-a aflat democratul Radu Berceanu. "Radu Berceanu a declarat tranşant, chiar la Braşov, că un aeroport nu se justifică. Din fericire, odată cu venirea sa la conducerea Ministerului Transporturilor, domnul Ludovic Orban ne-a dat toate avizele necesare, precum şi garanţia unui sprijin financiar pentru aeroportul de la Ghimbav."
Sursa info: Consiliul Judetean Brasov
Sursa foto: Agerpres
Comentarii
Trimiteți un comentariu